V historické èásti depa Praha Masarykovo nádraží vznikne Železnièní muzeum

| Autor: Bohoušek | Rubrika: Zpravodaj | Vydáno dne: 10. 4. 2002 |

"Stavební soubor bývalého Depa kolejových vozidel slouží jako provozní zázemí železnice již od roku 1845. Patøí tak k historicky nejstarší železnièní architektuøe na celém území Èeské republiky, spoleènì se dvìma pùvodními stanièními budovami Masarykova nádraží pøedstavuje ojedinìlý komplex, který v kontinentální Evropì nenachází obdoby.

Na místì bývalého depa vznikne Železnièní muzeum Národního technického muzea v Praze, v nìmž bude soustøedìna bohatá sbírka kolejových vozidel a dalších souvisejících artefaktù ze sbírek Národního technického muzea. Ta èítá celkem 109 vozidel, v souèasnosti deponovaných èi zapùjèených na 28 rùzných místech ÈR.
Generální øeditel Èeských drah Dalibor Zelený a generální øeditel Národního technického muzea v Praze Ivo Janoušek podepíší v pátek 12. dubna 2002 ve 14.00 hod. smlouvu o pøevodu historické èásti Depa kolejových vozidel Praha Masarykovo nádraží. Na základì této smlouvy pøipadne tato lokalita Národnímu technickému muzeu, které zde zøídí Železnièní muzeum.

Stavební soubor bývalého Depa kolejových vozidel slouží jako provozní zázemí železnice již od roku 1845. Patøí tak k historicky nejstarší železnièní architektuøe na celém území Èeské republiky, spoleènì se dvìma pùvodními stanièními budovami Masarykova nádraží pøedstavuje ojedinìlý komplex, který v kontinentální Evropì nenachází obdoby. Jeho projektantem byl vrchní inženýr Severní státní dráhy architekt Anton Jüngling, stejnì jako v pøípadì obou pùvodních stanièních budov. V srpnu roku 2000 byly vybrané objekty depa prohlášeny za kulturní památku. Budovy historického osobního nádraží jsou pøitom kulturní památkou již od roku 1982.

Rozhodnutím o pøevedení Depa kolejových vozidel Praha Masarykovo nádraží Národnímu technickému muzeu a zøízením Železnièního muzea je završeno období pøíprav a jednání, které probíhaly od roku 1999. Na místì bývalého depa vznikne Železnièní muzeum Národního technického muzea v Praze, v nìmž bude soustøedìna bohatá sbírka kolejových vozidel a dalších souvisejících artefaktù ze sbírek Národního technického muzea. Ta èítá celkem 109 vozidel, v souèasnosti deponovaných èi zapùjèených na 28 rùzných místech ÈR.

Tisková zpráva Èeských drah

BOHOUSEK.CZ (www.bohousek.cz.cz) - zpravodajský a informaèní servis - Foglar a Rychlé šípy
Adresa èlánku: http://www.bohousek.cz/clanek-2002040005-v-historicke-casti-depa-praha-masarykovo-nadrazi-vznikne-zeleznicni-muzeum.html