Za Rychlými šípy do všech koutů České republiky. Odstartovala velká pátrací hra

| Autor: Sdružení přátel Jaroslava Foglara | Rubrika: Akce | Vydáno dne: 3. 7. 2018 |

Objevovat místa, kde se klidně mohly odehrávat komiksové příběhy Rychlých šípů, mohou zájemci od 1. července. Odstartovala totiž velká pátrací hra Po stopách Rychlých šípů, která připomíná osmdesátileté výročí tohoto kultovního díla spisovatele Jaroslava Foglara.
Lidé se budou na místech po celé republice zapisovat do bločků a na webu soutěžit v počtu nalezených míst. To vše až do 17. listopadu.
Komiksové příběhy Rychlých šípů spisovatele Jaroslava Foglara v roce jejich osmdesátiletého výročí ožívají. Sdružení přátel Jaroslava Foglara připravilo celorepublikovou pátrací hru, která lidi přivede na místa, jež nápadně připomínají dějiště některého z komiksových dobrodružství této slavné pětice chlapců. Základní síť skrýší je rozmístěna ve všech krajích České republiky, zájemci a znalci příběhů mohou pak sami přidávat další.

„Cílem hry je objevovat podle popisu, názvu příslušného příběhu, zadaných souřadnic či fotky místa, kde se klidně mohly odehrávat příběhy Rychlých šípů, protože to tam vypadá zrovna jako v komiksech. Každý, kdo nějaké místo objeví, se zapíše do sešitku a na webu mu pak po zadání kódu přibude deset bodů do celkového pořadí hry,“ přiblížil předseda Sdružení přátel Jaroslava Foglara a jeden z organizátorů hry Vojtěch Hanuš.
Na webu www.rychlesipy.spjf.cz jsou zveřejněny indicie k více než dvaceti skrýším. Nejsou to přitom ledasjaká místa. „Každé místo se skrýší stojí za návštěvu, protože je něčím zajímavé či krásné. Ostatně Rychlé šípy vyrážely na výpravy většinou do krásné přírody,“ dodal Vojta Hanuš s tím, že skrýše jsou třeba v Pulčínských skalách, na hradě Zvíkov či ve štramberském lomu.
17. listopadu hra skončí, naváže na ni však již tradiční akce Hledáme Rychlé šípy. V rámci ní budou lidé ve všech krajských městech celý měsíc, tedy přesně do dne samotného výročí vydání prvního komiksu o Rychlých šípech, hledat v ulicích figurínu pětice chlapců v životní velikosti. Ta bude ukryta vždy na nějakém balkóně či vyvýšeném místě v předem vyznačeném herním území.
Hra Po stopách Rychlých šípů je jednou z hlavních aktivit připomínajících osmdesáté výročí Rychlých šípů, poprvé vyšel komiks 17. prosince 1938 v časopise Mladý hlasatel. Zaznamenal obrovský úspěch a dočkal se celkově 317 pokračování navzdory zákazům vydávání od nacistického i komunistického režimu. Později Jaroslav Foglar napsal o tomto chlapeckém klubu ještě tři knižní romány, v nichž dal vzniknout také tajemné čtvrti Stínadla.

Úžasný svět Rychlých šípů
Příběhy Rychlých šípů jsou součástí dětství již několika generací. Přináší mnoho dobrodružných i humorných příběhů, které kromě zábavy nabízí i něco víc: vzory chování, náměty k volnočasové činnosti a mnohdy i touhu prožít také taková dobrodružství jako slavná pětice kluků z Druhé strany.
Mnoho z nás podlehlo této touze a vydalo se hledat nejen tajemná Stínadla, ale i legendární šmejkalovu ohradu, starou pískovnu, dvorek s klubovnou, pískovcové skály se skalní plošinou a skluzavkou, ostrov uprostřed jezera, tajnou místnost na půdě a další místa, která se v příbězích objevila. A možná se vám i stalo, že jste se ocitli na nějakém místě a napadlo vás, že je to tam jako z nějakého příběhu Rychlých šípů.
A právě o tom je naše objevovací Rychlošípácká hra, kterou chceme vzdát hold této slavné partě, která letos slaví 80. výročí.
Výjimečné na této hře je také to, že každý se může podílet na její přípravě a současně si zahrát. Stačí jen znát nějaké místo v okolí, které jako by vypadlo ze stránek komiksových příběhů Rychlých šípů, umístit na něm "stopu" a dostat ho tak na mapu, aby se k němu mohli vydat i ostatní hráči.
Věříme, že fantazie čtenářů Rychlých šípů je nekonečná a společně najdeme mnoho úžasných míst, které nás přenesou do tajemného, dobrodružného a ušlechtilého světa Mirka Dušína, Jarky Metelky, Červenáčka, JIndry Hojera a Rychlonožky.

Pravidla hry Po stopách Rychlých šípů

Cílem hry je objevovat podle popisu, názvu příslušného příběhu, zadaných souřadnic či fotky místa, kde se klidně mohly odehrávat příběhy Rychlých šípů.
Každý, kdo nějaké místo objeví, se zapíše do sešitku a na webu mu pak po zadání kódu získá body do celkového pořadí hry.
Hrát mohou zaregistrovaní jednotlivci i týmy bez jakéhokoliv omezení. Jednotlivec se registruje za sebe, tým registruje jeho vedoucí.
Hledání stop
Na mapě si vyberete stopu, kterou chcete získat a vydáte se ji najít na místo podle popisu. Tam si ze schránky opíšete kód, který poté zadáte zde na webu k příslušné skrýši. Pokud bude kód správný, získáte 10 bodů. Nemusíte spěchat. Nezáleží na rychlosti vložení kódu.
Stopu musíte zanechat v takovém stavu, v jakém jste ji nalezli (nebo lepším). Ze stopy si smíte opsat kód a zapsat se do deníčku.
Při vyzvedávání schránky s kódem postupujte nenápadně. Nikdo, kdo nehraje hru by o existenci stopy neměl vědět.
Nezveřejňujte kódy ani je neposkytujte nikomu dalšímu.
Pokud skrýš není na svém místě, nebo je poškozená, informujte Sdružení přátel Jaroslava Foglara.





BOHOUSEK.CZ (www.bohousek.cz.cz) - zpravodajský a informační servis - Foglar a Rychlé šípy
Adresa článku: http://www.bohousek.cz/clanek-2018070001-za-rychlymi-sipy-do-vsech-koutu-ceske-republiky-odstartovala-velka-patraci-hra.html