V dospělosti se po šest desetiletí věnoval profesionální fotožurnalistice, nejdelší dobu působil v redakci Večerní Prahy.
V roce 1959 získal za výjimečný reportážní snímek ze sportovního prostředí - momentku Brankář v dešti - jako první český fotoreportér prestižní světovou novinářskou cenu World Press Photo. Fotografování se věnovat v širokém záběru oblastí života - v srpnu 1968 pořídil v centru Prahy unikátní kolekci snímků z prvních hodin vojenské okupace Československa a byl také "dvorním fotografem" zpěváka Karla Gotta.
V posledním období života Jaroslava Foglara se Stanislav Tereba se svým někdejším oddílovým vůdcem několikrát setkal a vždy rádi společně zavzpomínali hlavně na Zorrovy trable z táborů na Zelené říčce na Slovensku nebo v Jezerní kotlině u Bečova v západních Čechách. Do historie Dvojky vešla například příhoda, kdy Zorro v hluboké tůni utopil oddílovou bandasku na mléko, kterou pak chlapci pracně lovili z chladné vody.
Úmrtím Stanislava Tereby - Zorra opět prořídly řady odchovanců Jestřábova oddílu z generace, která byla v historii Dvojky neméně významná, jako předválečná sestava "zlaté éry" oddílu ve 30. letech.