Jak byl 13. ronk Prask ltaky? Kdy chyby pinej zisky

| Autor: Marek Skpala - Winoga | Rubrika: Akce | Vydno dne: 1. 5. 2025 |

Jet ne pochopte, pro jsem dal tomuto lnku onen trochu zhadn nadpis, chtl bych podkovat vem soutcm, kte se v detiv ptek postavili na pomyslnou startovac ru. Sm jsem se toti obval dvou extrm. Prvn byl spojen s tak velkm potem zvodnk, e se nm nevejdou do tramvaje a ten druh, to je siln a vytrval d隝, kter zamch s nadenm takovm zpsobem, e tramvaj pojede tm przdn. Natst ani jeden z extrm nenastal a 13. ronk mohl dstojn probhnout. Ped tet hodinou pijela do ulice U Harfy tramvaj zen velmi vstcnm a ptelskm panem idiem, kter si nechal vysvtlit vechna pravidla soute a pak pozorn sledoval i na registraci. O tu se mimochodem vborn postarala pan asistentka z M Praha 6, za co ji dkuji. Kdy se zavely dvee tramvaje, cestovalo v n celkov 53 zvodcch, jednotlivc i tm. Vz byl tm peplnn. Cl jsem v t dob vdl jen j a pan idi. Lbilo se mi, jak jste veli ppravami na zvod a jak se hukot vdy utiil v oekvn njezdu na dal tramvajovou kiovatku. Postupn odpadvaly nkter zaruen betonov tipy a jasno bylo a v okamiku, kdy jsme rovn projeli Vtzn nmst a zamili na smyku Podbaba, kde pak probhl start.

Zaaly vae ti soutn hodiny, jejich clem pak byla smyka na Dlabaov. Poas se natst umoudilo a pestalo pret. V prbhu soute nkte ze soutcch vzdali, ale vtina se vracela. V cli jsme se pivtali se 48 navrtilci.
Vsledky jsme jako obvykle stali na Masarykov ndra. Kad vsledkov list byl seten jednm kontrolorem a pozdji jet potvrzen soutem druhho kontrolora. Nkdy to bylo snadn, jindy to byly dlouh minuty nalzn chyb.
Hranici monho, kterou mm osobn stanovenu na 300 bod, pekonaly 3 zvodc. Jak tedy byly jejich strategie?

1.msto Matej, 322 b.
Prvnm spojem po vystoupen z tramvaje na Podbab byl osobn vlak S49, kter Mateje zavezl do Roztok, m inkasoval i body za 1. psmo. Potom se regionlnmi autobusy vrtil k Sedleckmu pvozu, ale ten nevyuil. Msto toho se linkou S4 dopravil na holeovick ndra. Zde se jet nenechal zlkat tramvajemi a radji se metrem pesunul na Florenc a zde zaal tit maximum monho z rychlho a elnho pestupovn mezi tramvajemi. Postupn se pesunul na Smchov, odkud autobusem vyjel na bonusovku Televizn v. Nsledn sjel zase dol a pokraoval v toen tramvaj, piem doshl i na druhou bonusovku Obora Hvzda. Blil se as ukonen zvodu, ale Matej do cle jet nezamil a radji pokraoval tramvajemi na echv most. A odtud se zaal vracet. Ne se vrtil zptky na Pohoelec, respektive na Dlabaov, dokzal jet 18 rznmi tramvajemi, co je opravdu vten vkon. Matej zskal 322 bod, prvenstv na stupni vtz vak uhjil s nskokem pouhho jednoho bodu!

2. msto Kotlka, 321 b.
Dvoulenn tm, kter si dal jmno Kotlka, z Podbaby vyjel autobusem smrem k Suchdolu, ale hned se vrtil, zejm to byla jejich taktika jak vyut as jet ped pjezdem vlaku, kter je nsledn odvezl do Sedlce, kde se pvozem peplavili na druh beh Vltavy, aby pak vyjeli nahoru do Bohnic. Potom vyuili relativn blzkost zastvek, pebhali mezi nimi, aby sklzeli vce bod a pitom se dokzali autobusy pesouvat na Kobylisy, odkud pak vyjeli na bonusovku ve Zdibech v 1. psmu. Regionlnmi autobusy se vrtili na Kobylisy a pak pustili do tramvaj a autobus. U nepebhali mezi zastvkami, chtli jet doshnout na relativn snadno dostupn bonusovky. Dojeli do Petin a odtud se dvma pestupy uloupili 2 bonusovky (Oboru Hvzdu a Televizn v). Sebhli na Drinopol a z Malovanky to bylo do cle u blzko.

3. msto Aslanex + DEX, 302 b.
Jak zvolen nzev napovd, i v tomto ppad se jednalo o duo. Na konci soute se shodli, e kad chyba, kter se dopustili, i dal nepodaen pestup, jim pak ve vsledku vlastn vynel vt bodov zisk, ne ten pvodn zamlen. Jejich strategie byla podobn Kotlce. Z Podbaby vyjeli smrem k Vtznmu nmst, aby se vak na nsk otoili a dojeli zase na Podbabu. Linkou S4 dojeli k sedleckmu pvozu, peplavili se a vyjeli do Bohnic. Pesunuli se ke Kobylism, aby odtud mohli regionlnmi autobusy dojet do Zdib na bonusovku U Celnice. V prvnm psmu se zdreli, zvldli jet ve Zdibech posbrat dal zastvky. Pes Vozovnu Kobylisy dojeli k Vltav a tramvajemi se zaali pesouvat pes Holeovice a Hradany k dal bonusovce Obora Hvzda. Autobusy zvldli druh blzk bonus Televizn v. Sebhli na Drinopol a jet s jednm pestupem vystoupili na Malovance. Pokud tedy Aslanex a DEX udlali spoustu chyb, pak se jim tst pilepilo na paty a vyneslo jim 3. msto a posunulo je pes magickou tsetbodovou hranici soute.

Vichni jsme jist zvdav na videopoad, kter z 13. ronku udl Matj Smlsal. Pro vs, kte to nev, Matj Smlsal startoval i v roce 2019 a i tehdy bylo vsledkem video. To z pten Ltaky bude publikovna na strnkch Matje Smlsala dne 7.5.2025.
V zvru se zaslou podkovat. V prv ad tm, kte pomohli, aby se sout uskutenila. Zde zmnm Mstskou st Prahu 6, kde mme velkho spojence a soutcho, Ondeje Matje Hrubee. M a Ondra souti poskytuj organizan i finann podporu, eho si velmi vm(e). Potom to bude Dopravn podnik hl. m. Prahy, kter nm nezitn propj tramvaj a zaplat i as idie. Dkuji rovn Menhartovi, kter se kadoron pere se zastaralmi webovmi strnkami soute a kter byl letos i platnm spoluorganiztorem.
Na samm konci ale nepodkuji jen vtzm za jejich skvl vkony. J navc chci podkovat i tm, kte sout, i kdy pedpokldaj, e se nebudou prt o stupn vtz, tm, kte bojuj v Prask ltace, i kdy jsou jet hodn mlad, nebo naopak u staj mnoh desetilet, tm, kte maj njak hendikep a pesto vystartuj, tm, kte do cle doraz i kdy vd, e jejich penalizace za pozdn pchod bude velk, tm, kte vystartuj a mus zvod vzdt, podaj mi vak zprvu a konen i tm, kte se zastnit nemohou, ale zstvaj pznivci na soute. Prost vm vem, kte jste pro mne motivac, abych se s chut pustil do ppravy dalho ronku Prask ltaky. Tak za rok AHOJ!

Vsledkov listina je zde: http://www.litacka.spjf.cz/index.php?stranka=poradi.txt

Odkaz na video Matje Smlsala z roku 2019:
https://tv.idnes.cz/domaci/prazska-litacka-zavod-doprava-tramvaje-autobusy-vlaky-pid-soutez.V190406_054213_idnestv_smls







Momentka z cle.

BOHOUSEK.CZ (www.bohousek.cz.cz) - zpravodajsk a informan servis - Foglar a Rychl py
Adresa lnku: http://www.bohousek.cz/clanek-2025050003-jaky-byl-13-rocnik-prazske-litacky-kdyz-chyby-prinaseji-zisky.html