| STÍNADLA |
Bohousek
Rubriky
Nejčtenější články vydané v posledních 30 dnech
Prahou Jaroslava Foglara

Bydliště
Pracoviště
Klubovny
Tábořiště
Místa inspirace

Foglarovský svět
Tipy a vzpomínky pište na info@bohousek.cz, předmět: Prahou Jaroslava Foglara
Foglarovky
Bohoušek doporučuje

V historické části depa Praha Masarykovo nádraží vznikne Železniční muzeum

[ Autor: Bohoušek | zařazeno: 10. 4. 2002 | přečteno 224 ]

"Stavební soubor bývalého Depa kolejových vozidel slouží jako provozní zázemí železnice již od roku 1845. Patří tak k historicky nejstarší železniční architektuře na celém území České republiky, společně se dvěma původními staničními budovami Masarykova nádraží představuje ojedinělý komplex, který v kontinentální Evropě nenachází obdoby.

Na místě bývalého depa vznikne Železniční muzeum Národního technického muzea v Praze, v němž bude soustředěna bohatá sbírka kolejových vozidel a dalších souvisejících artefaktů ze sbírek Národního technického muzea. Ta čítá celkem 109 vozidel, v současnosti deponovaných či zapůjčených na 28 různých místech ČR.
Generální ředitel Českých drah Dalibor Zelený a generální ředitel Národního technického muzea v Praze Ivo Janoušek podepíší v pátek 12. dubna 2002 ve 14.00 hod. smlouvu o převodu historické části Depa kolejových vozidel Praha Masarykovo nádraží. Na základě této smlouvy připadne tato lokalita Národnímu technickému muzeu, které zde zřídí Železniční muzeum.

Stavební soubor bývalého Depa kolejových vozidel slouží jako provozní zázemí železnice již od roku 1845. Patří tak k historicky nejstarší železniční architektuře na celém území České republiky, společně se dvěma původními staničními budovami Masarykova nádraží představuje ojedinělý komplex, který v kontinentální Evropě nenachází obdoby. Jeho projektantem byl vrchní inženýr Severní státní dráhy architekt Anton Jüngling, stejně jako v případě obou původních staničních budov. V srpnu roku 2000 byly vybrané objekty depa prohlášeny za kulturní památku. Budovy historického osobního nádraží jsou přitom kulturní památkou již od roku 1982.

Rozhodnutím o převedení Depa kolejových vozidel Praha Masarykovo nádraží Národnímu technickému muzeu a zřízením Železničního muzea je završeno období příprav a jednání, které probíhaly od roku 1999. Na místě bývalého depa vznikne Železniční muzeum Národního technického muzea v Praze, v němž bude soustředěna bohatá sbírka kolejových vozidel a dalších souvisejících artefaktů ze sbírek Národního technického muzea. Ta čítá celkem 109 vozidel, v současnosti deponovaných či zapůjčených na 28 různých místech ČR.

Tisková zpráva Českých drah


Foglarovské výroky
"Jen dále vpřed, jiskří se led, tajemné volají dálky!" - Rychlonožka při bruslařské výpravě na zamrzlém Černém potoce.
Vyhledávání
 
KNIHA NÁVŠTĚV
Bohouškovy trvalky
Výročí roku 2023
13 otázek - kvízy
Nejkomentovanější
Proužkové vydání Chaty v Jezerní kotlině vyrazilo ke svým předplatitelům
19. 12. 2022
Počet komentářů: 37

Dobrý rok 2023
30. 12. 2022
Počet komentářů: 14

„Sedm kulí“ ze 142 kolegia Akademie Jaroslava Foglara
24. 01. 2023
Počet komentářů: 11

Od 17. prosince 2022 do 2. února 2023 můžete hledat Rychlé šípy i v Praze
17. 12. 2022
Počet komentářů: 4

Ze křtu knihy Tleskač
08. 12. 2022
Počet komentářů: 2

Večer světel 2022
10. 12. 2022
Počet komentářů: 1

reklama

* Bohouška připravuje redakce ve složení: Milan Lebeda - Alpín (vedoucí), Petr Molka - Best (webmaster), Tomáš Hromádka - Krizmen (redaktor). Bohoušek je připravován ve spolupráci s Pražskou pobočkou SPJF.
* Články vyjadřují názory autorů a jsou majetkem redakce a vlastníků autorských práv. Bez souhlasu redakce nesmí být žádná část Bohouška publikována a to jak v tištěné, tak elektronické podobě.
* Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.
* Na této stránce použité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.
* Zprávy, příspěvky a žádosti můžete poslat na .