Rubriky
Nejčtenější články vydané v posledních 30 dnech
• Děkujeme, že nám pomáháte plnit obsah!
(1. 9. 2024, 1335x) • Zemřel PhDr. Jiří Mrva
(19. 8. 2024, 1185x) • Redakční let do 25. roku Bohouška
(28. 8. 2024, 723x) • Rokosův memoriál se potřetí uskuteční v údolí Berounky u Řevnic
(28. 8. 2024, 678x) • Před patnácti lety zemřel Otto Janka – Ropim
(29. 8. 2024, 676x) Prahou Jaroslava Foglara
Bydliště Pracoviště Klubovny Tábořiště Místa inspirace Foglarovský svět Tipy a vzpomínky pište na info@bohousek.cz, předmět: Prahou Jaroslava Foglara Bohoušek doporučuje
|
V historické části depa Praha Masarykovo nádraží vznikne Železniční muzeum[ Autor: Bohoušek | zařazeno: 10. 4. 2002 | přečteno 851 ]
"Stavební soubor bývalého Depa kolejových vozidel slouží jako provozní zázemí železnice již od roku 1845. Patří tak k historicky nejstarší železniční architektuře na celém území České republiky, společně se dvěma původními staničními budovami Masarykova nádraží představuje ojedinělý komplex, který v kontinentální Evropě nenachází obdoby.
Na místě bývalého depa vznikne Železniční muzeum Národního technického muzea v Praze, v němž bude soustředěna bohatá sbírka kolejových vozidel a dalších souvisejících artefaktů ze sbírek Národního technického muzea. Ta čítá celkem 109 vozidel, v současnosti deponovaných či zapůjčených na 28 různých místech ČR. Generální ředitel Českých drah Dalibor Zelený a generální ředitel Národního technického muzea v Praze Ivo Janoušek podepíší v pátek 12. dubna 2002 ve 14.00 hod. smlouvu o převodu historické části Depa kolejových vozidel Praha Masarykovo nádraží. Na základě této smlouvy připadne tato lokalita Národnímu technickému muzeu, které zde zřídí Železniční muzeum. Stavební soubor bývalého Depa kolejových vozidel slouží jako provozní zázemí železnice již od roku 1845. Patří tak k historicky nejstarší železniční architektuře na celém území České republiky, společně se dvěma původními staničními budovami Masarykova nádraží představuje ojedinělý komplex, který v kontinentální Evropě nenachází obdoby. Jeho projektantem byl vrchní inženýr Severní státní dráhy architekt Anton Jüngling, stejně jako v případě obou původních staničních budov. V srpnu roku 2000 byly vybrané objekty depa prohlášeny za kulturní památku. Budovy historického osobního nádraží jsou přitom kulturní památkou již od roku 1982. Rozhodnutím o převedení Depa kolejových vozidel Praha Masarykovo nádraží Národnímu technickému muzeu a zřízením Železničního muzea je završeno období příprav a jednání, které probíhaly od roku 1999. Na místě bývalého depa vznikne Železniční muzeum Národního technického muzea v Praze, v němž bude soustředěna bohatá sbírka kolejových vozidel a dalších souvisejících artefaktů ze sbírek Národního technického muzea. Ta čítá celkem 109 vozidel, v současnosti deponovaných či zapůjčených na 28 různých místech ČR. Tisková zpráva Českých drah |
Foglarovské výroky
Vyhledávání
Bohouškovy trvalky
Výročí roku 2024
13 otázek - kvízy
*Foglarovský kvíz 4 NOVÝ
*Foglarovský kvíz 3 *Foglarovský kvíz 2 *Foglarovský kvíz 1 Přehled kvízů a výsledky Nejbližší akce
• Setkání na potoce Mastníku na místě Tábora na Bobří řece 1929 a Tábora smůly 1930
2024-09-21 • XXXIII. setkání skautských sběratelů 2024-09-21 Nejkomentovanější
Budeme pitvat Jestřábovu duši?
07. 08. 2024 Počet komentářů: 10 Redakční let do 25. roku Bohouška 28. 08. 2024 Počet komentářů: 3 Rokosův memoriál 2024: Skvostné loučení s Berounkou 03. 09. 2024 Počet komentářů: 3 Do Alberta pro Hochy od Bobří řeky s ilustracemi Marko Čermáka 24. 07. 2024 Počet komentářů: 2 Zdeněk Burian 2025. Nástěnný kalendář s kresbami z titulních stran Malého čtenáře 27. 07. 2024 Počet komentářů: 1 Před deseti lety odešel Svatopluk Hrnčíř. Spisovatel, redaktor, foglarovec 04. 09. 2024 Počet komentářů: 1 |