Rubriky
Nejčtenější články vydané v posledních 30 dnech
• Historický přehled foglarovských organizací
(31. 5. 2023, 5440x) • Ocenění a vyznamenání pro Jaroslava Foglara
(31. 5. 2023, 2177x) • Vyjde 11. Foglarovský sborník
(20. 5. 2023, 841x) • Svižné tempo Akademie Jaroslava Foglara potvrdilo i první jarní setkání „foglarologů“
(5. 5. 2023, 433x) • Téma pro Foglarovce: Kreslí Fischer
(3. 5. 2023, 413x) Prahou Jaroslava Foglara
Bydliště Pracoviště Klubovny Tábořiště Místa inspirace Foglarovský svět Tipy a vzpomínky pište na info@bohousek.cz, předmět: Prahou Jaroslava Foglara Foglarovky
![]() Objednávka na Albatrosmedia Vyjde 13. 4.2023 ![]() Objednávka na Albatrosmedia Vyjde 6. 4.2023 ![]() Objednávka na Albatrosmedia ![]() Objednávka na Albatrosmedia Bohoušek doporučuje
|
V historické části depa Praha Masarykovo nádraží vznikne Železniční muzeum[ Autor: Bohoušek | zařazeno: 10. 4. 2002 | přečteno 292 ]![]() Na místě bývalého depa vznikne Železniční muzeum Národního technického muzea v Praze, v němž bude soustředěna bohatá sbírka kolejových vozidel a dalších souvisejících artefaktů ze sbírek Národního technického muzea. Ta čítá celkem 109 vozidel, v současnosti deponovaných či zapůjčených na 28 různých místech ČR. Generální ředitel Českých drah Dalibor Zelený a generální ředitel Národního technického muzea v Praze Ivo Janoušek podepíší v pátek 12. dubna 2002 ve 14.00 hod. smlouvu o převodu historické části Depa kolejových vozidel Praha Masarykovo nádraží. Na základě této smlouvy připadne tato lokalita Národnímu technickému muzeu, které zde zřídí Železniční muzeum. Stavební soubor bývalého Depa kolejových vozidel slouží jako provozní zázemí železnice již od roku 1845. Patří tak k historicky nejstarší železniční architektuře na celém území České republiky, společně se dvěma původními staničními budovami Masarykova nádraží představuje ojedinělý komplex, který v kontinentální Evropě nenachází obdoby. Jeho projektantem byl vrchní inženýr Severní státní dráhy architekt Anton Jüngling, stejně jako v případě obou původních staničních budov. V srpnu roku 2000 byly vybrané objekty depa prohlášeny za kulturní památku. Budovy historického osobního nádraží jsou přitom kulturní památkou již od roku 1982. Rozhodnutím o převedení Depa kolejových vozidel Praha Masarykovo nádraží Národnímu technickému muzeu a zřízením Železničního muzea je završeno období příprav a jednání, které probíhaly od roku 1999. Na místě bývalého depa vznikne Železniční muzeum Národního technického muzea v Praze, v němž bude soustředěna bohatá sbírka kolejových vozidel a dalších souvisejících artefaktů ze sbírek Národního technického muzea. Ta čítá celkem 109 vozidel, v současnosti deponovaných či zapůjčených na 28 různých místech ČR. Tisková zpráva Českých drah |
Foglarovské výroky „Vytvořil jsem si Modrý život a snažím se jím žít, abych se stal pravým šlechticem. Ne titulem, ale svými činy, celým svým životem“ - Láďa Vilemín Jirkovi Dražanovi na vysvětlenou svého příkladného jednání.
Vyhledávání
KNIHA NÁVŠTĚV
Bohouškovy trvalky
Výročí roku 2023
13 otázek - kvízy
*Foglarovský kvíz 4 NOVÝ
*Foglarovský kvíz 3 *Foglarovský kvíz 2 *Foglarovský kvíz 1 Přehled kvízů a výsledky Nejkomentovanější
Historický přehled foglarovských organizací
31. 05. 2023 Počet komentářů: 10 Ocenění a vyznamenání pro Jaroslava Foglara 31. 05. 2023 Počet komentářů: 5 Vyjde 11. Foglarovský sborník 20. 05. 2023 Počet komentářů: 4 Vyšla Ročenka foglarovce 2022 20. 04. 2023 Počet komentářů: 3 Složitá situace v Pražské pobočce SPJF 23. 04. 2023 Počet komentářů: 3 Deset let edice Klasické komiksy Marko Čermáka 14. 05. 2023 Počet komentářů: 2 |