| STÍNADLA |
Bohousek
Rubriky
Bohoušek doporučuje
Pátračka v bytě Jaroslava Foglara
Pátračka v bytě Jaroslava Foglara

Město jako přízrak - Pražské inspirace Jaroslava Foglara
Město jako přízrak - Pražské inspirace Jaroslava Foglara
Nejčtenější články vydané v posledních 30 dnech
Prahou Jaroslava Foglara

Bydliště
Pracoviště
Klubovny
Tábořiště
Místa inspirace

Foglarovský svět
Tipy a vzpomínky pište na info@bohousek.cz, předmět: Prahou Jaroslava Foglara
Foglarovky
Bohoušek doporučuje

Vánicí 4. ročníku Pražské lítačky

[ Autor: Marek Skýpala - Winoga | zařazeno: 28. 2. 2013 | přečteno 4513 ]

Když se zpětně podíváme na proběhlý 4. ročník Pražské lítačky, jistě se shodneme, že to byl ročník úspěšný, napínavý a co se týče výsledků velmi vyrovnaný. Na druhé straně se uskutečnil v den, který byl na konci února v Praze snad tím nejhorším. Byl nepříjemný mráz, místy silně sněžilo a do toho foukal ještě vítr. Tramvaje a vlaky měly zpoždění, autobusy klouzaly a přívozy na Vltavě se houpaly jako na moři.
K letošnímu ročníku Pražské lítačky se přihlásilo 31 závodníků. Ke startu na zpustlé železniční zastávce Praha – Strašnice zast. se dostavilo 21 závodníků a 2 dvoučlenné týmy. Mimo to zde byla i sympatická leč promrzlá novinářka Mladé fronty a její kolega fotograf, kteří zde začali sbírat materiál pro svou sobotní reportáž do pražské přílohy MF Dnes. Dobrou polovinu startujících tvořili veteráni minulých ročníků, byli však zde i úplní nováčci, kteří se o Lítačce dozvěděli z internetu, deníku Metro a upoutávek rádií Reginy a Blaník.
Rychle se přiblížila 16. hodina a s ní i start. Závodníci, ještě před chvílí začteni do seznamu bonusových zastávek, se rozběhli k blízké zastávce tramvaje a zanedlouho si poprvé cvakli svůj bloček.
Tři hodiny Pražské lítačky utekly úděsným tempem a tramvaje a vlaky z obou směrů přivezly závodníky, kteří mnohdy dobíhali, aby nebyli penalizováni za pozdní příchod (a někteří to stihli jen velmi těsně). Na organizátora se sesypaly první dojmy z právě ukončeného závodu: tramvaje nejezdily podle jízdního řádu, vlak byly opožděné, přestupy se nedařily, revizoři se snažili zdržovat závodníky, bonusovky byly vymyšlené úplně špatně a podobně. Jejich vysmáté tváře však hovořily o tom, že se jim závod líbil a Lišák nadšením téměř nadskakoval. Počkali jsme ještě na TM, který volným tempem přišel 9 minut po oficiálním konci. Dva závodníci nedorazili vůbec a zřejmě někde zmrzli na trase.
Po nočním sčítání jsem mohl následujícího dne vyhlásit výsledky a odměnit přítomné finalisty knihami. Šest závodníků se dokázalo přehoupnout přes magickou hranici 200 bodů – Wist, Užovka, Matej, Ráďa, Lišáci a TM (ten však zároveň v cíli přišel o 90 bodů za pozdní příchod). Matej byl na prvním místě v pohybu nejlépe hodnocenými dopravními prostředky, Užovka dokázal nejvícekrát přestoupit, oba však ulovili jen jednu bonusovku. Vítěz Wist byl v obou disciplínách až druhý, ale navíc dokázal ulovit dvě bonusovky a to rozhodlo. Závodník Ráďa se jako jediný dokázal dostat až za hranice Prahy a ke dvěma bonusovkám přidal i radiální zónu. Tři bonusovky dokázali ulovit Eldorado, Kuba8 a TM. Pan Pašin, kromě tramvaje číslo 2, se dokázal projet všemi tramvajovými linkami a k hranici 200 bodů mu chyběl jen jeden bod.
Jako vždy naznačím, jaká byla strategie vítěze. Jeho trasa nebyla dopředu připravená, vyšel z bonusových zastávek a trasu si připravil až během závodu. Pohyboval se vysoce hodnocenými prostředky PID, ale v případě potřeby rychlého přesunu využil i metro.
Při letošním ročníku se na jedné straně ukázalo, že bonusovky rozhodují o vítězi, ale na druhé straně nezvítězí ti, kteří při pohybu mezi bonusovkami použijí dlouhé a málo hodnocené spoje. Takže má rada pro příští ročník je kulišácká. Zvítězí ten, který uloví 2-3 bonusovky, mezi nimi se bude pohybovat tramvajemi a vlaky a podaří se mu dostat i za hranice Prahy.
Budu se opět těšit na startu příštího ročníku na všechny veterány i na úplné nováčky. Slíbil jsem, že 5. ročník bude uskutečněn za teplejšího počasí. Únorové podnebí ovlivnit nedokážu, ale vím, že březen a duben jsou statisticky teplejší měsíce než únor. Udělám vše proto, abychom se v roce 2014 sešli na startu Pražské lítačky v těchto měsících. Hofgh!



Výsledky 4. ročníku Pražské lítačky

1. Wist - 224 b.
2. Užovka - 218 b.
3. Matej - 216 b.
4. Ráďa - 213 b.
5. Lišáci - 201 b.
6. Pašin - 199 b.
7. Suzi - 193 b.
7. Johny S. - 193 b.
8. Márty - 179 b.
8. Kikina - 179 b.
9. Supermatin - 177 b.
9. SuperJanča - 177 b.
9. Macenka - 177 b.
10. Eldorado - 176 b.
11. Irisbus - 171 b.
12. Honza - 154 b.
13. Kuba8 - 152 b.
13. JkmAS - 152 b.
13. Bakys - 152 b.
14. TM - 116 b.
15. Hubert - 113 b.

Jak sami vidíte, bylo to velmi vyrovnané a prakticky kdokoli mezi 1. a 7. místem mohl být při troše štěstí vítězem.



Související články:
10. ročník Pražské lítačky - závodu v používání hromadné dopravy startuje 5. dubna 2019 na Nákladovém nádraží Praha-Žižkov (26.03.2019)
10. ročník Pražské lítačky - závodu v používání hromadné dopravy 5. dubna 2019 (20.02.2019)
Blesk.cz (6. 4. 2018): Soutěžící zaplavili různé dopravní prostředky v metropoli: Snažili se vyhrát Pražskou lítačku (09.04.2018)
Náhody rozhodují. Ohlédnutí za Pražskou lítačkou 2018 (08.04.2018)
Pražská lítačka 2018 – IX. ročník závodu v používání pražské integrované dopravy v pátek 6. dubna (26.03.2018)
Jaký byl 8. ročník Pražské lítačky v pátek 7. dubna 2017 (14.04.2017)
Pražská lítačka 2017 – VIII. ročník závodu v používání pražské integrované dopravy v pátek 7. dubna (30.03.2017)
Apríl s Pražskou lítačkou (01.04.2016)
Za 24 hodin startuje Pražská Lítačka 2016 - závod v integrované dopravě v Praze a jejím okolí (31.03.2016)
Hru SPJF zmínila 28. ledna 2016 MF DNES (10.02.2016)
Souboj titánů Pražské lítačky 2015 (24.05.2015)
Pražská lítačka 2015 - šestý ročník soutěže v používání městské hromadné dopravy proběhne 10. dubna (31.03.2015)
Rekordy V. Pražské lítačky (21.04.2014)
Pražská Lítačka 2014 - pátý ročník soutěže v používání městské hromadné dopravy proběhne 4. dubna (30.03.2014)
Všem závodníkům a příznivcům Pražské lítačky (10.03.2014)
Pražská lítačka 2013 - čtvrtý ročník soutěže v používání městské hromadné dopravy proběhne 22. února (18.02.2013)
Třetí ročník Pražské lítačky. Naposledy na Vyšehradě (26.02.2012)
Český domov 7. 2.: MHD Praha - zábava pro koumáky. O Pražské lítačce (10.02.2012)
Pražská lítačka 2012 - třetí ročník soutěže v používání městské hromadné dopravy proběhne 24. února (06.02.2012)
Skutečným během Pražské lítačky 2011 (28.02.2011)
Pražská lítačka 2011 – druhý ročník soutěže v používání městské hromadné dopravy proběhne 25. února (10.02.2011)
Jaká byla Pražská lítačka 2010 (10.03.2010)
Pražská lítačka 2010 – závod v městské hromadné dopravě poprvé v hlavním městě (09.02.2010)



Foglarovské výroky
„Búú, škyt - byla to moje teta, už umřeláá, chudinka tetinkáá..!“ - Dlouhé Bidlo u rakve staré Jeremiášky 11. listopadu při krádeži knihy kouzel.
Vyhledávání
 
KNIHA NÁVŠTĚV
Bohouškovy trvalky
Bohoušek před 20 lety
13 otázek - kvízy
Nejkomentovanější
Vyšlo od roku 2018...
08. 06. 2022
Počet komentářů: 23

Vyšel desátý Sborník Kruhu nezávislých foglarovců
17. 05. 2022
Počet komentářů: 9

13 důležitých a osudových dnů života Jaroslava Foglara
20. 05. 2022
Počet komentářů: 6

Rychlé šípy v knihovně aneb stručná bibliografie
08. 06. 2022
Počet komentářů: 5

Strom Jaroslava Foglara byl odstraněn
27. 04. 2022
Počet komentářů: 4

Ze 135. kolegia Akademie Jaroslava Foglara 13. dubna 2022
27. 04. 2022
Počet komentářů: 4

reklama

* Bohouška připravuje redakce ve složení: Milan Lebeda - Alpín (vedoucí), Petr Molka - Best (webmaster), Tomáš Hromádka - Krizmen (redaktor). Bohoušek je připravován ve spolupráci s Pražskou pobočkou SPJF.
* Články vyjadřují názory autorů a jsou majetkem redakce a vlastníků autorských práv. Bez souhlasu redakce nesmí být žádná část Bohouška publikována a to jak v tištěné, tak elektronické podobě.
* Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.
* Na této stránce použité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.
* Zprávy, příspěvky a žádosti můžete poslat na .