| STÍNADLA |
Bohousek Zde
Rubriky
Nejčtenější články vydané v posledních 30 dnech
Prahou Jaroslava Foglara

Bydliště
Pracoviště
Klubovny
Tábořiště
Místa inspirace

Foglarovský svět
Tipy a vzpomínky pište na info@bohousek.cz, předmět: Prahou Jaroslava Foglara
Foglarovky
Bohoušek doporučuje

Komentáře

ke článku: Po šedesáti pěti letech vůbec poprvé vyjde román Pod vlajkou Devadesátky dle původních dispozic Jaroslava Foglara a s původně připravenými ilustracemi
ze dne 25.01.2012, autor článku: Jiří Stegbauer - Jura

Komentář ze dne: 25.01.2012 22:08:57     Reagovat
Autor: - Krizmen (@)
Titulek: Dotaz
Chápu to tedy správně, že se jedná o knihu "Pod junáckou vlajkou" akorát s jiným názvem a jinými ilustracemi? Čili, v zásadě se jedná o jakési komentované vydání?

Komentář ze dne: 25.01.2012 23:24:40     Reagovat
Autor: - Nashville (jaroslav.foglar@email.cz)
Titulek: Devadesátka
Já to chápu tak, že je to přepracovaný román Pod junáckou vlajkou, přizpůsobený snad době, snad měnícím se poměrům, snad i jinak.

Komentář ze dne: 26.01.2012 10:39:54     Reagovat
Autor: - Luboš (lomancita.pvs@pamho.net)
Titulek: Pod vlajkou Devadesátky
Vážení badatelé. Ano je to nezměněná kniha Pod junáckou vlajkou, která je opatřena ilustracemi Bohumíra Čermáka z roku 1947 a doslovem. Nic víc. :-) Luboš

Komentář ze dne: 28.01.2012 08:16:53     Reagovat
Autor: - P.F. (@)
Titulek:
Hmmm. Takže nic závratného. Zase si jen někdo namastí kapsu vydáním již několikrát vydaného díla, akorát do něj doplní doslov a pár nových obrázků. Podle mě zbytečnost.Styďte se.

Komentář ze dne: 28.01.2012 11:59:38     Reagovat
Autor: - Sivák (sivak@seznam.cz)
Titulek: Pod vlajkou
Takový blábol může vypustit jenom ŠTĚTINÁČ!

Komentář ze dne: 28.01.2012 19:47:03     Reagovat
Autor: - Ivo Fencl (Ivo.Fencl@iol.cz)
Titulek: KDYBY JEN
... šlo o doslov, souhlasím. Tady ale jde o ilustrace. A máme milion příkladů jiných knih, které postupně vyšly s díly x různých ilustrátorů (a nemyslím hned Babičku). Tato vychází teprve s ilustracemi.... Á, vida, ten pán tuhle měl pravdu. Nie som odbborník. Musím jít do Trkovského, abych zjistil, kolik už mělo POd junáckou vlajkou ilustrátorů:-)

Komentář ze dne: 28.01.2012 21:36:05     Reagovat
Autor: - Luboš Trkovský (lomancita.pvs@pamho.net)
Titulek: tomu co nemá dost odvahy se podepsat
Vážený anonyme, co nenajde odvahu se podepsat.
Nikdo se stydět nebude. Pokud mohu navrhnout stydět by jste se měl vy. Za to že nenajdete odvahu se za svůj názor postavit. Jak již bylo napsáno v textu, jedná o vydání, které přijde v podobě s ilustracemi Bohumíra Čermáka, tak jak si jej sám Jaroslav Foglar přál v roce 1947 vydat.
Což je doloženo nejen v osobních denících autora, ale i v dopisech s Bohumírem Čermákem a Antonínem Kleinwächterem, který měl být původním vydavatelem této a dalších knih. To, že chceme knihu vydat, činíme tak pro potěšení JF a dalších přátel. Knihu si nemusíte kupovat a až něco podobného začnete pro již dnes stále více upadající propagaci díla JF dělat, ozvěte se plným jménem.

Komentář ze dne: 29.01.2012 14:34:03     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek: Reakce
Koukám, že ten prsk jistého anonyma - P.F. - tu vyvolal docela pozdvižení. Pár dní se nekoukám na Bohouška a najednou taková mela :-))) Podle toho, co jsem četl v článku - a i zde doplnění od Luboše T. (děkuji) - se mi vydání takového díla ani náhodou nejeví jako zbytečnost!!! Nevím, kde to jelito bere vůbec odvahu napsat - Styďte se. Kdo se má jako stydět? Redakce Bohumila? To je prostě neuvěřitelné, co si kdo dovolí.

Foglar - to je kontroverzní téma jak bejk. Každé takové téma přitahuje exoty všelijakého ražení, mnohdy duševně ne zcela v pořádku. Netvrdím, že se to týká toho dotyčného P.F., ale podobné reakce zamrzí.

Komentář ze dne: 31.01.2012 07:19:01     Reagovat
Autor: - P.F. (@)
Titulek:
A jaké jméno mám uvést ? Petr Folta, Pavel Filípek,Patrik Flaška,Přemysl Fábera ? Internet je anonymní médium, takže nevěřím tomu, že i vy používáte pravá jména. A i kdyby, čert to vem. Nicméně jak jsem uvedl, vydávání jakéhokoliv díla J.Foglara je v současné době už jen cílené mazání cizích kapes. Jestřáb si výdělku už bohužel neužije, takže je to jen a jen aby si pár nenechavců naplnilo své vlastní kapsy na díle, které vytvořil někdo jiný. Za to se styďte a tečka.Napište si svou vlastní knihu, tu si vydávejte třeba 1000x i s doslovy a z tohoto si zbohatněte. Jenže na to evidentně chudáčci nemáte, tak jen nadáváte a urážíte, protože samozřejmě nemůžete zkousnout kritický názor jedince.Není to osobní, takže vaše dětinské výpady rozhodně přežiju :-) Je mi líto těch, kteří si knihu pak zakoupí a přispějí tak vašim nenažraným kapsám. Ale boží mlýny melou a třeba si těch peněz moc neužijete. Tak sbohem srábci a ať vás pořádně tíží svědomí. Váš anonymní P.F. A bacha na rozčilování ať vám neprdne nějaká cévka v hlavě, to je hned :-)

Komentář ze dne: 31.01.2012 13:57:37     Reagovat
Autor: - DAE (@)
Titulek: To chce klid... :o)
P.F. je zjevně člověk utápějící se v představách o milionářích vydávajících knížky. :o) No, každého jeho věc, mě tihle závistivci umějící jen plivat nechávají v klidu. Ale jsem vskutku rád, že jsou vydavatelé, kteří i po smrti autora vydali jeho dílo, ať už jde o Verna, Doyla, Maye nebo i další. A to si to tihle autoři taky už nemůžou užít. :o)

Komentář ze dne: 31.01.2012 22:27:58     Reagovat
Autor: - Luboš Trkovský (lomancita.pvs@pamho.net)
Titulek:
Zřejmě brzy prdne cévka našemu závistivému příteli, co není schopen si uvědomit, že aby jsme mohli vydat tuto knihu, museli jsme uhradit nejen autorská práva za její vydání správci dědického řízení Jaroslava Foglara, ale i dceři malíře Bohumíra Čermáka, a PNP za poskytnutí kopií obrázků jenž jsou uloženy v archivu PNP. Jen se divím, že tak inteligentní člověk, celé roky nepostával před nakladatelstvím Olympie a nebavil je provoláváním svých blábolů proti vydávání Foglarových knih. Vždyť je Olympia vydával ještě mnoho let po smrti autora, a platila za ně stejně tak jako jsme to učinili i my. Možná je zdatný sportovec a tak mu bude jedno, že o profit z vydaných knih se dělili funkcionáři naší sportovní organizace pod které nakladatelství patřilo. Není to nic osobního, jen jsme v Čechách a tato malá kotlina je mezinárodně známá pro abnormálně závistivé jedince.
Jen čirá závist a nedostatek peněz mohou v hlavě vyprodukovat takové nesmysly. Nedej bože, aby ta cévka pak prdla v hlavě jemu, ale počkat , třeba si pak uvědomí, že JF se celá léta snažil o to, aby jeho knihy vycházely jak to šlo. A dělal proto maximum. Tak jako my, jako to dělalo Kobesovo nakladatelství, Melantrich, Blahoslav, Klen, Blok, PULS, Olympia, Západočeské nakladatelství, Šebek a Pospíšil, Atlas, Mladá fronta (omlouvám se pokud jsem zapomněl na další) :-). Není to osobní, ale trapné. Pokud někomu už musím závidět, tak si zalezu do lokálu a tam to hučím do půlitru a neotravuji s tím ostatní na Bohouškovi! :-)))

Komentář ze dne: 31.01.2012 22:38:44     Reagovat
Autor: - Jan Machálek (jzmach@karneval.cz)
Titulek: Váženému P.F.
Vážený P.F.!
Zdravím Vás z Brna a posílám Vám pár řádků k zamyšlení.
Napadáte zcela neoprávněně někoho, kdo se snaží,
aby dílo Jaroslava Foglara ani v dnešní době nebylo zapomenuto.
Pokud je nazýváte chudáčky, asi byste měl vědět,že
za tím, co vy tak haníte, se skrývají stovky a stovky
hodin mravenčí práce. Jistě, můžete namítnout,že je to jejich věc, ale pokud toto bádání přinese i dalším
zájemcům nové zajímavosti a poznatky o J.Foglarovi,
je to jen pro dobro věci.
Za to, že po tolika letech poprvé vyjde knížka Pod vlajkou devadesátky si zaslouží obdiv a ne osočování
a urážky.
Pokud se i nadále budete skrývat jako anonym, jste
pouhý slaboch a slabochem zůstanete !
Jan Machálek

Komentář ze dne: 01.02.2012 01:31:02     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek: dost, prosím
Prosím, aby tato "diskuse" byla ukončena. Možná by stálo za to ji celou vymazat. Prosím......

Mohu pár rad do života?

P.F. Chápu vaši námitku, byť s ní nesouhlasím, ale mě přiměla k úvaze na témata jako: Neměla by autorská práva pozbýt platnosti hned po smrti autora, ne až po 70 letech? Takto se zbytečně "napakují" skutečně ti, kteří se o věc nezasloužili, knížku nenapsali… ne. Mýlíte se. Hned ve dvou věcech. Zaprvé, vydávání knížek, i foglarovek, není v ČR žádné terno. To ani náhodou. Zadruhé, zkuste si přečíst komentáře nade mnou... co to stojí práce a tak dále.

Možná máte určitý postřeh, který stojí za diskusi (byť asi ne na Bohouškovi, tu se nic nevyřeší). Ale máte to napsat jako člověk, ne neandrtálec. Bohužel jste zbytečně popíchl spoustu lidí a vyteklo mnoho zlé krve. Prosím, propříště lépe važte slova.

Já osobně vyjadřuju celé trojici, která Bohumila tvoří, veliké uznání a díky, všem nadšencům, kteří mají upřímnou a nezištnou snahu o zmapování osudů Jaroslava Foglara držím palce a děkuji jim, pokud jsou ochotni se o své poznatky podělit.

Jak jsem psal výše, uvědomuji si ale, že jde o téma, které láka spoustu schizofreniků, deprivantů a podobně. Těm, kteří zbytečně rozdmýchávají spory, vděčný ovšem být nemohu.

Komentář ze dne: 01.02.2012 01:45:43     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek: ještě dodatek...
Vážení, vím, že je to blud, ale napadlo mě... není náhodou P.F. naším milým, hamižným, vydíračským synovečkem, proti němuž jsem podepsal Prohlášení na obranu spisovatele Jaroslava Foglara? :-))))))))

Nemyslím, že ta neforemná protoplazmatická hmota s klíčkem by měla odvahu sem napsat, ale shodnost iniciál je rozkošná :-))

PS: Znám názor redakce Bohumila na toto individuum. Chápu, že nestrannost je dobrá, Bohumil má sloužit jen k informování, ne k nějakým postojům. Určitě jste zvažovali, zda napsat vlastní stanovisko. Pokud byste se někdy rozhodli pro "ano", pak u mě máte jednoznačně "hurá". V tomto konkrétním případě není třeba být objektivní, protože každý rozumný ví, jak se věci mají. A obava "nechceme si to rozházet u určitých lidí" absolutně není na místě. Ti, u kterých byste si to "rozházeli", nestojí ani za plivanec.

Komentář ze dne: 01.02.2012 09:55:41     Reagovat
Autor: - Petr Vyleta (vyleta2@seznam.cz)
Titulek: stručně
Možná, že lze říci stručně: nikdo si "nenamastí kapsu", finanční náklady na nízkonákladová vydání jsou tak vysoká, že je zisk z prodeje s bídou pokryje. Takže knížka je vydávána jen pro radost vydavatele a hlavně kupujícího. Ne však pro radost onoho P.F. Petr Vyleta

Komentář ze dne: 01.02.2012 11:39:18     Reagovat
Autor: - Jan Hosnedl (@)
Titulek: To je reklama!
Původně jsem si tu knížku koupit nechtěl, ale po této dikusi nemohu jinak - Luboši, objednávám si u tebe tuto knížku! Ať si trochu namastíš kapsu :).
Housenka

Komentář ze dne: 01.02.2012 16:51:28     Reagovat
Autor: - skaut (@)
Titulek:
PetřeV., Ty patříš k těm, kteří tady rozesívají nenávist a zlost, o Tvých duševních pochodech ani nemluvě...
A jakým právem urážíš ostatní primitivními výrazy?
Pokud jde o vydání této foglarovky, vítám je a rád si ji koupím...

Komentář ze dne: 01.02.2012 18:53:14     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek: Ehm
Dejme tomu, že jsem se naučil pojmenovat věci pravými jmény, bez nějaké zbytečné přetvářky nebo masky. Za další, jsou jedinci, kteří si ani jiné než "primitivní označení" nezaslouží; mohu si vážit člověka s odlišným názorem (takového si cením dokonce ještě více, než souhlasného přitakávače, protože mě nutí o věci víc přemýšlet), ale určitě ne méněcenných lidí; méněcenných tak, jak se chovají, co dělají. Nikdo není dokonalý, ale pokud jde někdo po nezasloužených penězích jak slípka po plivanci - penězích, které jsem případně zaplatil i já -, pak mu mám ještě skládat poklonu, ódy a stavět sochy? To snad ne. Jestli se Češi nenaučí mít páteř, dopadnou stejně jako zbytek Evropské unie. Události posledních dní jsou toho jasným důkazem. A já ovce nejsem a nebudu. Tolik na vysvětlenou.

Komentář ze dne: 01.02.2012 19:25:11     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek:
Reaguji ještě na komentář výše dodatkem. Oukej, musím uznat, že leckteré formulace, které jsem tu kdy psal, nebyly zrovna nejšťastnější. Někdy byly i urážlivé. Ale mně vždycky jde o věc, nemyslím nic zle nebo jako útok. Chápu, že to tak nemusí vždy vypadat a že oprávněně toto málokdo je ochoten pochopit, právě proto, že si to uvědomuji, jsem kolegu P.F. vyzval k umírněnějším formulacím jeho myšlenek.

Nicméně skutečností zůstává, že ve foglarovské komunitě je závisti, zloby, pomstychtivosti atd. neuvěřitelně mnoho; až se tomu člověk diví. To je prostě průšvih veškerých myšlenek a hnutí a spolků atd., které si kladou vznešený cíl: "Pojďte, budem se mít rádi a budem k sobě hodní" a podobné žvásty. Bohužel. foglarovky mají svou moc, ale jestli se toho chopí lidi určité sorty, dopadne to zle. Jak? Doporučuji feynmanovku O smyslu bytí. Trojice vynikajicích přednášek pronesená špičkovým fyzikem Richardem Feynmanem. Jak píše: Začíná to vždycky dobrem a pravdou a Ježíšem a tak dále a končí to u vražd a porušování pravidel, které jsme si sami stanovili. Tak funguje křesťanství stejně jakákoliv jiná církev, skauting, foglarismus atd. Všude se najdou vyšinutí jedinci, kteří prostě myšlenku věci úplně převrátí, resp. ji použijí jako ideologickou zbraň pro to, aby mohli kosit nepřátele. A když už nemůžou fyzicky, tak aspoň pomluvami. Právě proto, že tohle je něco, co je mi tak odporné, vznikly tu ty formulace, které jsem si asi mohl odpustit. Stačí, pane anonyme? ;-)

Komentář ze dne: 01.02.2012 19:50:48     Reagovat
Autor: - Ivo Fencl (Ivo.Fencl@iol.cz)
Titulek: pokus o shrnutí před další dvacítkou komentářů
Rád bych zopakoval, že se letos nechystá nic víc, než limitované osmé vydání foglarovky Pod junáckou vlajkou, a to poprvé pod titulem, který udělil autor knize definitivně. Ilustrátory byli postupně Zdeněk Burian (1940), M. Mariquita (tamtéž), B. Konečný (1969) a G. Krum (tamtéž). Poslední předchozí vydání je sedm let staré a to je u dětské knihy celá generace. Kdyby tato země přála kultuře, vyjde Pod vlajkou Devadesátky v normálním nákladu jako regulérní naplnění Foglarovy představy. Ono ale vychází JEn takto - a ještě se to někomu nelíbí.

Komentář ze dne: 01.02.2012 20:11:02     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek:
Díky, Ivo, za doplnění. Bohužel máte v posledních větách pravdu. A právě proto, že si to i já uvědomuju, snažil jsem se na existenci osob, kteří si berou Foglara do pusy účelově, oportunisticky pro svoje soukromé zájmy, upozorňovat. (Nejsem si ale jistý, zda jste to myslel zrovna takhle.)

A vám konkrétně jsem dosud vděčný za výstavu, kterou jste udělal, a Tomášovi Hromádkovi, že mě na ni vzal. Bylo to moc príma a ve svém deníčku jsem si o tom samozřejmě udělal jaksepatří velký záznam :-)

Komentář ze dne: 01.02.2012 20:25:46     Reagovat
Autor: - Ivo Fencl (Ivo.Fencl@iol.cz)
Titulek: asi
Zřejmě míníš (i mně lze tykat) tu loňskou výstavu mých Čtyřlístků ve Středočeském muzeu (?)

Komentář ze dne: 01.02.2012 21:26:35     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek: ostuda
Tak ne, spletl jsem se... tuhle výstavu zaznamenanou nemám, v té době už jsem si sklerotník nevedl. Psal jsem si tam o jiné výpravě s TH. Tahle byla dávno, někdy v roce 2005? Je tu o ní článek, marně ho hledám.

Komentář ze dne: 01.02.2012 21:42:08     Reagovat
Autor: - Alpín
Titulek: Marné hledání článku
Pokud jde o výrazně starší články z původního Bohouška, tedy i z období kolem roku 2005, pak bohužel stále ještě nějaká stovka těchto článků z onoho období není převedena sem na nového Bohouška. Je to ruční práce, každý článek se musí včetně obrazového doprovodu vložit znovu, takže je to pomalá a časové náročná činnost, kterou se dosud nepodařilo zdárně dokončit. Tudíž čtenáři s historickou pamětí zde nemusí svůj oblíbený dávný článek stále ještě dohledat.

Komentář ze dne: 01.02.2012 21:42:21     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek: a je to
http://www.bohousek.cz/clanek-2005030301-za-jestra bem-na-kavcim-placku.html

Njn, hlava sklerotická :-))) hlavně že jsem to našel, to je strááášně důůůležitýýý :-))) hlavně k naprosto nesouvisejícímu článku :-))) sry

Komentář ze dne: 01.02.2012 21:45:27     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek: tak ještě jednou
Promiňte, došlo k omylu. Vy jste pan Fencl, ne pan Tomáš :-)) není Ivo jako Ivo, moc se omlouvám, můžete tyhle komenty samozřejmě smazat. Jsem rád, že jsem aspoň našel ten článek :-))

Ještě jednou sorry.

Komentář ze dne: 01.02.2012 22:42:31     Reagovat
Autor: - Ivo Fencl (Ivo.Fencl@iol.cz)
Titulek: no,
no, Čtyřlístek a Rychlé šípy mají souvislost aspoň v několika málo pasážích, nebo spíš obrázcích, jak jsem svého času dokazoval v jednom článku. Tak kupř. drn na Rychlonožkově hlavě se vrací na Blaťáku (Máchovo jezero) na hlavu... (doplňte sami) a Čtyřlístku je ukradena loď stejně jako Rychlým šípům a piráti zanechají na břehu obdobný dopis plný hrubek.

Komentář ze dne: 01.02.2012 23:53:32     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek: :-)))))))))))
Ó jak hluboko jsem klesl :-))))))))))))))) omlouvám se. Prostě nejsem náruživým čtenářem Bohumila, spíš si tu a tam něco přečtu, chápu, že poplést si vás s ivem tomášem je špatný, ale tak už se stalo no :-)))

Komentář ze dne: 02.02.2012 11:03:54     Reagovat
Autor: - Alpín
Titulek: Pod oddílovou vlajkou
Jen na okraj dodávám, že "Pod junáckou vlajkou" je kniha, která - až po svém vydání - doznala několika plánovaných či oznámených změn původního názvu. Neboť v "Doplnění ke stránce 116" publikace Píseň úplňku z tzv. pražského vydání z října 1986 uvádí její autor MUDr. Jaroslav Hanzel: "Aby nedošlo ke zbytečným nesrovnalostem, tak uvádím úplně na závěr, že Jaroslav Foglar oznamuje, že jeho sedmá knížka má název "Pod oddílovou vlajkou"."

Komentář ze dne: 02.02.2012 12:17:50     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek: :OOOOOOOOOO
MUDr. Jaroslav Hanzel? Nepřepsal jste se? :O
Velmi zajímavá informace, děkuji.

Komentář ze dne: 02.02.2012 13:19:41     Reagovat
Autor: - Alpín
Titulek: Nepřepsal
Já se v jménech - doufám, snad, zatím - nepletu! :-)). Ehm, promiň/te :-), to ode mne nebylo hezké. :-)
(A pokud jde o oslovování, nemám problém s tykáním - stejně jako před lety.)

Nu, tak tedy vzhůru do další desítky! :-)

Komentář ze dne: 02.02.2012 15:00:23     Reagovat
Autor: - PetrW (PetrW@)
Titulek:
No ne! PetrV! Jsi to skutečně Ty? Rád Tě opět čtu.

Komentář ze dne: 02.02.2012 20:39:55     Reagovat
Autor: - Krizmen (@)
Titulek: To se nám to tady rozjelo
- to by jeden Bohoušek nečekal :-))) Jen tak dál, těším se na další komentáře. A jak se vlastně Hvězdáři máš?

Komentář ze dne: 02.02.2012 21:18:02     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek: Re:
Nazdar, děkuji za optání, mám se tak, jak si zasloužím :-) Měl jsem sice strašně těžkou, špatour, hroznou, nedůstojnou výchozí životní startovací pozici, ale věci se lepší - a to mám radost.

Minulý týden jsem začal pročítat stránky svého sklerotníku, který jsem si kdysi dávno vedl. Mám tam o Tobě spoustu pěkných řádků a taky připomenutí všeho, co jsi pro mě tehdy dělal. Děkuju za to dodatečně.

Komentář ze dne: 03.02.2012 21:04:05     Reagovat
Autor: - Krizmen (@)
Titulek: Re:
Tak to mám za Tebe radost, že věci se lepší. Nejdůležitější je nezatrpknout, a vidět věci optikou vnějšího (jak Ty bys řekl - vesmírného) světa. Vím, o čem mluvím. Ostatně, náš oblíbený fyzik Richard Feynman jednou napsal: "Kdyby nějaký Marťan (který nikdy nezemře, snad jen při nehodě) přišel na Zemi a viděl tento zvláštní druh bytostí - tyto lidi žijící asi sedmdesát nebo osmdesát let s vědomím, že přijde smrt - zdálo by se mu, že musí být nesmírně depresivní žít a vědět, že život je jen dočasný. My lidé nějak přijdeme na to, jak žít i přes tento problém: smějeme se, vtipkujeme, žijeme." :-)))

Komentář ze dne: 03.02.2012 22:20:15     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek: :-))))))))))))
Jj, ten citát znám. Jenže když člověk nemá léta co do pusy a každý den balancuje mezi totálním nuzáctvím a bezdomovectvím a nemá VŮBEC NIC a je na všecko totálně sám, notabene když ví, že dvě patra nad ním si žije jakási osoba, kterou má v rodném listě bohužel uvedenou jako matku, spolu s jedním pedofilním prasákem, se kterým sdílí lože a kteří ho okradli úplně do mrtě, tak přemýšlí trochu jinak a spíš hledí do následujících dvou, tří dní, a je mu šumák, co bude za týden, měsíc, rok. To už teď nějaký čas není můj případ, ale mohu potvrdit, že je to dost silně na palici. Takže vím, že algoritmus přežití je: makat, makat, makat. Je jedno, že člověk nemá co do pusy, prostě se musí snažit, vzdělávat se, zkoušet. Výsledek? Víš Ty, co jsem dělal posledního půl roku? A co dělám teď? Anebo co jsem dělal předtím? Předtím jsem neuměl nic. Dneska jsem použitelný ve vícero věcech, a docela dobře. Každopádně už vím, o čem je pocit být ve firmě klíčový hráč… jen díky tomu, že se od dob, kdy jsem byl klukem, umím nakopat do zadku.

Jasně že jsem na okolí strašně přísný a chválím málokdy, ale v mém případě platí to samé. Disciplína, kázeň, motivace, vůle. Zatímco jiní pérka nebo holky, já se vzdělávám. Ale to je na jiný typ komunikace…

Komentář ze dne: 03.02.2012 22:25:58     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek: Tak snad ještě...
I to bezdomovectví jsem zažil, by the way. Já zažil všechno... pokusy o vraždu, patnáctiletou šikanu, domácí destíky let trvající teror, v dětství opakované zneužívání a pokus o výrobu pedoporna... na mě si nepřijdeš ;-)

Komentář ze dne: 04.02.2012 00:36:45     Reagovat
Autor: - Krizmen (@)
Titulek: Jo, jo... :-)))
Já vím, leccos si pamatuju, cos mi říkal. Ale to je BTW :-) na jinou debatu a někde jinde. Aby nás tady někdo nenapadnul, že to sem nepatří :-) Ale schválně, ne abys to tady prozradil :-) co má společného Richard Feynman s Jaroslavem Foglarem a knihou Pod junáckou vlajkou :-))) Nechejme si to pro sebe (živě si pamatuju tu debatu cestou autobusem do Starých Hradů u Libáně) :-))) Hezký víkend.

Komentář ze dne: 04.02.2012 01:15:05     Reagovat
Autor: - Jiří Ješina (jjesina@gardeausterlitz.cz)
Titulek:

Pane P.F. za ten váš komentář se styďte vy !

Komentář ze dne: 04.02.2012 12:52:00     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek: Re:
Krizmen: Samozřejmě že to sem nepatří. Ale kdybych kdysi nenarazil na foglarovky, houpal bych se dneska na štangli. Díky Foglarovi a jeho dílu umím věci brát trochu z nadhledu a ještě si ze sebe dělat legraci.

Komentář ze dne: 05.02.2012 17:49:31     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek: Tak dávno již
Rád bych připomenul, že v pokračování knihy Pod junáckou vlajkou (Devadesátka pokračuje) je proveden mále rozbor :-))) staré skotské lidovky Auld Lang Syne. Pro zájemce připomínám její novodobou přepracovanou verzi: http://www.youtube.com/watch?v=REin1BuqiZk. Autory jsou interpreti… jistě je to jeden z nejlepších songů, jaké kdy byly vytvořeny. A - jak říkám - od minuty kandidát číslo 1 na Mezinárodní skautskou hymnu.

Komentář ze dne: 23.05.2012 00:22:52     Reagovat
Autor: - Luboš Trkovský (lomancita.pvs@pamho.net)
Titulek: Pod vlajkou Devadesátky
Od pondělí 28.05.2012 si bude možno vyzvednout nebo dohodnout předání, zaslání apod. knihy "Pod vlajkou Devadesátky". Její distribuce stejně tak jako nového čtvrtého sborníku bude zjištěna na setkání ve Sluneční zátoce 16.06.2012. Více info v osobních dopisech těm co si ji objednali a na www.ostrov-knihy.cz .

Foglarovské výroky
"Rozsviťte si čaj!" - spiritista pan Pilgram mladému J. Foglarovi.
Vyhledávání
 
KNIHA NÁVŠTĚV
Bohouškovy trvalky
Výročí roku 2024
13 otázek - kvízy
Nejkomentovanější
Vyšlo od roku 2018...
19. 03. 2024
Počet komentářů: 24

Ocenění a vyznamenání pro Jaroslava Foglara
16. 04. 2024
Počet komentářů: 9

Jan Trojan - Roy: "Foglarovo dítě"
19. 03. 2024
Počet komentářů: 5

Saturnin a Stínadla - aneb Setkání Lídy Baarové a Adiny Mandlové v Havlově vaně
04. 04. 2024
Počet komentářů: 1

Foglarovskou ročenku 2023 bude distribuovat skautská nadace
16. 04. 2024
Počet komentářů: 1

reklama

* Bohouška připravuje redakce ve složení: Milan Lebeda - Alpín (vedoucí), Petr Molka - Best (webmaster), Tomáš Hromádka - Krizmen (redaktor). Bohoušek je připravován ve spolupráci s Pražskou pobočkou SPJF.
* Články vyjadřují názory autorů a jsou majetkem redakce a vlastníků autorských práv. Bez souhlasu redakce nesmí být žádná část Bohouška publikována a to jak v tištěné, tak elektronické podobě.
* Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.
* Na této stránce použité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.
* Zprávy, příspěvky a žádosti můžete poslat na .