| STÍNADLA |
Bohousek Zde
Rubriky
Nejčtenější články vydané v posledních 30 dnech
Prahou Jaroslava Foglara

Bydliště
Pracoviště
Klubovny
Tábořiště
Místa inspirace

Foglarovský svět
Tipy a vzpomínky pište na info@bohousek.cz, předmět: Prahou Jaroslava Foglara
Foglarovky
Bohoušek doporučuje

Komentáře

ke článku: Vyšel Devátý sborník Kruhu nezávislých foglarovců
ze dne 07.06.2021, autor článku: Luboš Trkovský

Komentář ze dne: 08.06.2021 05:57:24     Reagovat
Autor: - Šachíno (@)
Titulek: SNF č. 9
Jsem strašně moc rád, že se sborník č.9 stihl dodělat, vytisknout a věřím, že bude ozdobou letošní Sluneční zátoky. Jura by měl určitě obrovskou radost. Díky Luboši, moc se na sborník těším. S poděkováním a pozdravem Roman - Šachíno

Komentář ze dne: 13.06.2021 09:32:07     Reagovat
Autor: - jeep Jiri Filipek (filipek13@seznam.cz)
Titulek: podekovani
Pripojuji se s podekovanim za dokonceny sbornik, je to parada, opet mnoho novych objevu zpristupnenych nam vsem, vsem autorum velke diky

Komentář ze dne: 13.06.2021 11:08:31     Reagovat
Autor: - M.Rys (@)
Titulek: Díky
Sborník už jsem přečetl a opět je super!
Děkuji všem autorům za nové objevy a doufám, že toto číslo nebude poslední!

Komentář ze dne: 15.06.2021 21:51:39     Reagovat
Autor: - Roman (@)
Titulek:
velké poděkování za sborník a připojuji se k přání na pokračování :-)

Komentář ze dne: 15.06.2021 21:51:47     Reagovat
Autor: - Roman (@)
Titulek:
velké poděkování za sborník a připojuji se k přání na pokračování :-)

Komentář ze dne: 20.06.2021 13:02:59     Reagovat
Autor: - Petr R. (@)
Titulek:
Je to víc, než jen zajímavý a hezký Sborník. Je to zárověň báječný pozdrav Jurovi, že na něho kamarádi nezapomněli. O to větší radost je mít sešit v knihovně!

Komentář ze dne: 23.06.2021 13:24:28     Reagovat
Autor: - Lízner (@)
Titulek: Konečně normální sborník
No vida, že to jde i bez jedovatých plivanců a "otevřených dopisů". Proč to nešlo i dříve?

Komentář ze dne: 01.07.2021 22:17:06     Reagovat
Autor: - vašek (d@tel)
Titulek: A vzhůru do tvorby Desátého sborníku KNF !!!
Foglarův odkaz je bezednou studnicí, Stegbauerův komiks přeci také pokračuje, takže se těšme na další číslo tj. 10. sborník Kruhu nezávislých foglarovců !!! Nikdy se nevzdávejme !!!

Komentář ze dne: 02.07.2021 11:41:14     Reagovat
Autor: - Jiří Filípek (filipek13@seznam.cz)
Titulek: Sborník 10
Přidávám se k přání tvorby nového Sborníku, moc se těším, č.9 bylo moc povedené :) Jeep J:F:

Komentář ze dne: 04.07.2021 01:02:45     Reagovat
Autor: - zvídavý (sk@ut)
Titulek: Ááá maestro Filípek :) to je mi ale krásně provedený
Ota Batlička :) jen radost mne jímá u Vašich ilustrací ...

Komentář ze dne: 04.07.2021 11:55:14     Reagovat
Autor: - Jiří Filípek (filipek13@seznam.cz)
Titulek: Poděkování
Já moc děkuji za pochvalu, určitě jsou lepší ilustrátoři, jako například Jirka Grus, Karel Zeman, či Mirek Schonberg, moc si toho vážím, krásné léto všem z těchto stránek a at vše kolem Jestřába dál baví.

Komentář ze dne: 12.07.2021 18:05:35     Reagovat
Autor: - Mirko Juna - Miky (junam@seznam.cz )
Titulek: Sborník - a kde ho sehnat?
Objednávka přes knihkupectví - nevyšla. Cesta do Zátoky nemožná (zdravotní důvody). A tak ta dvě místa kde se dá zakoupit - tam není nic o tom, že by ho poslali poštou. A do Prahy se rovněž z uvedených důvodů nedostanu. Mám 1-8 a 9 chybí... nešlo by to příště s tou distribucí nějak vymyslet lidsky?

Komentář ze dne: 12.07.2021 23:10:47     Reagovat
Autor: - Anonym (@)
Titulek: Napište na mail
Mirko Juna - Miky:

Na uvedeném mailu v článku bylo možno, asi stále je, Sborník objednat.

Komentář ze dne: 14.07.2021 17:01:25     Reagovat
Autor: - Libor Čája - DONALD (LCAJA.SENOV@CMAIL.cz)
Titulek: Sborník(y)
Nazdar, kamarádi!
Vstupuji do debaty na téma "Sborníky NF" a všechny, kteří ji čtou, prosím o prohledání jejich depozitářů, zda v nich není (navíc) Sborník č. 1 a Sborník č. 2.
Pokud ANO, prosím,
pište (LCAJA.SENOV@CMAIL.CZ)
nebo volejte (604152579)!
Rád odkoupím.
Předem Vám všem děkuji za ochotu!
Donald

Komentář ze dne: 24.07.2021 20:55:55     Reagovat
Autor: - Jiří Jůzko (jiri.juzko@seznam.cz)
Titulek: Poděkování
Děkuji za zaslání sborníku panu Trkovskému a za skvělé články a spoustu zajímavých informací všem autorům. Připojuji se s prosbou o další čísla sborníku, věřím že je stále co objevovat a že autoři budou mít chuť nám opět něco zajímavého přinést. Jiří Jůzko, Třeboň

Komentář ze dne: 26.07.2021 15:57:44     Reagovat
Autor: - Tam tam (@)
Titulek:
M, Vraspír se nedávno vyjádřil ve společnosti několika svědků, že "konečně vyšel Sborník nenávistných foglarovců bez štvavých článků, když je od Stegbauera pokoj". Byl to pro něho důvod k oslavě. Jak je možné, že dodnes nikdo nepátral po Vraspírově politické minulosti? To by byl také zajímavý článek. A takový kabátník se staví do role pořadatele setkání ve Sluneční zátoce. Vždyť to je zvrácenost.

Komentář ze dne: 26.07.2021 17:34:34     Reagovat
Autor: - Sběrač z Dvorců (@)
Titulek: Čo bolo to bolo
Hele, TamTame, tvoje kecy o pátrání po politické minulosti toho či onoho jsou stejně štvavé a jedovaté jako byly ty plivance od StG ve sborníku. Nevyvolávejme další sváry. Já jsem pro to udělat za vším tlustou čáru redisovým perem, nebo, jak to říkal Bohuš Stejskal - Chlapi nechte toho, už je to zas náma. Nebo ještě lépe major Terazky - Čo bolo to bolo.....

Komentář ze dne: 26.07.2021 20:13:41     Reagovat
Autor: - zvídavý (sk@ut)
Titulek: Stegbauerem objevený poslední příběh RŠ se zřejmě odehrává ...
... v blízkosti jednoho z tunelů, o kterých byl natočen následující výborný dokument. Také ještě mohu sdělit, že K.L.Kukla už ve 20-30tých letech o stavbách tunelů referoval, když se ještě věnoval novinařině a zcela nepropadl alkoholu (bohužel) ... K.L.Kukla (zřejmě jeden z předobrazů Širokka s kuklou ve tváři) byl totiž rodákem oblasti Stínadel a (stejně jako později G.Včelička) trpěl, když Pražský magistrát zahájil asanaci Starého Města. K.L.Kukla samozřejmě neskákal po střechách (tak jak Širokko), ale ze střech uměl perfektně fotografovat bourané domy a celé ulice, což následně ve Stínadlech při svých fotografiích ze střech, předvedl také G. Včelička :)

www.stream.cz/tajemne-podzemi/zahady-podzemnic h-zeleznicnich-tunelu-ktere-vedou-i-pod-centrem-pr ahy-64115527

OPĚT UPOZORŇUJI, ŽE NELOGICKÉ PAUZY V KOPÍROVANÉM ODKAZU SMAŽTE A BUDETE MÍT ADRESU DOKUMENTU OK :)

Komentář ze dne: 27.07.2021 14:00:44     Reagovat
Autor: - Libor (@)
Titulek: Skeptik k novým objevům
Objev "posledního" příběhu RŠ je nezpochybnitelný, nebo je to jenom domněnka, že by to snad mohlo být? Já jsem v případě těchto objevů už spíš skeptik.

Komentář ze dne: 27.07.2021 17:02:14     Reagovat
Autor: - Nenávistný foglarovec (@)
Titulek: pro všechny
No jistě že - Čo boľo, to boľo. Jak se něco nechodí do krámu, tak čo boľo, to boľo. Jasně, jsou vysírači... No, myslet si že svět (třeba i ten Foglarův) je jen dobrý je stejné, jako popírat existenci Bratrstva kočičí pracky.
Proč jej asi Foglar vymislel?

Komentář ze dne: 28.07.2021 07:50:51     Reagovat
Autor: - Mirek Ddušín (@)
Titulek: minulost
Taky jsem lecos zaslechl o Vrapírově minulosti. Slyšel jsem dokonce, že to byl kádrovák jak vyšitej. Taky jsem to "nechtěl slyšel", protože se tehdy ještě tvářil jako (i můj) největší kamarád - a von to fakt umí!
A nemám pocit, že by zde jakékoli výpady vůči němu obstáli. Je to vlastně starý muž.

Komentář ze dne: 28.07.2021 09:59:47     Reagovat
Autor: - Jana Mh. (@)
Titulek: Ranní káva
Každé den, po příchodu do práce, si ranní kávu zpestřuji - mimo jiné - prohlédnutím novinek Bohouška. Žel, stále častěji mi káva - i když si ji sladím dvěma kostkami - pořádně zhořkne. To při čtení některých opravdu prapodivných až nenávistných komentářů. Já si na Rychlé šípy a další čtení pana Foglara z dětství a dospívání zachovala jen ty nejhezčí vzpomínky, a i když nepatřím ke skalním foglarovcům, a akcí se zúčastňuji jen sporadický a spíš stranou, to hezké mi zůstalo natrvalo. Proto se divím, kde se bere tolik zloby a pichlavosti mezi tzv. foglarovci?! To abych si odplivla! Bohužel k těmto zlým výpadům řadím i rozdmýchávání ohně z popele minulosti: Je tu kádrování jako za bývalého režimu! Že prý ten byl komouš, tamten zase kovaný kádrovák, onen zase není ten pravý foglarovec atakdále. Nejhorší ale je, když podobné soudy vynášejí ti, kteří ani neumí gramatiku! Takže pane "Nenávistný foglarovče", slovo "myslet" a jeho tvary se píší s YPSILONEM, nikoliv "mislet"! A vy, Mirku Ddušíne, si prolistujte učebnici mluvnice zase tam, kde se píše o slovesech ve vztahu s neživotnými podstatnými jmény. Dovíte se, že tyto gramatické výpady vůči Vám by jistě obstály, nikoliv "obstáli", jak jste se negramotně předvedl v komentáři Vy. A obecně, naznačovat, že "kdesi jsem cosi zaslechl..." a nyní to předkládat k debatě jako fakt, je ubohost hodna pavlačových drben, jaké se i ve Foglarových knihách tu a tam objevovaly. .......... Fuj, ta dnešní ranní foglarovská káva se nedá pít! :-)

Komentář ze dne: 28.07.2021 10:47:30     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek: Pro Janu
Milá paní Jano, o čem píšete, má několik kořenů. Jednak řada tzv. foglarovců skutečně nedospěla, mají dětské myšlení a chovají se jak na pískovišti, když jim někdo ukradne bábovičku. Prolíná se to s jevem zvaný fundamentalismus - kdo mi sáhne na bábovičku, toho praštím. Za další, v každé komunitě narazíte na zapšklé blázny, kteří myšlenku a ideály komunity zneužijí pro léčení vlastních mindráků, a/nebo jako morální hůl, kterou bijí ostatní lidi.

Já osobně mám ten přístup, že jsem značně tolerantní vůči většině tzv. foglarovců, které znám, i když to třeba jsou trochu podivíni, ale to je mi úplně jedno. Ozvu se až coby reakce na jednání jiných, o kterých jsem psal v předchozím odstavci.

Myslím, že většina zájemců o Foglara jsou normální, slušní lidé, kteří však nemají potřebu se prezentovat v nějakých komentářích a podobně. A z toho pak vzniká mylný dojem, že foglarovci jsou nenávistní psychopati. Takových je ale jen několik, byť, pravda, někdy i s nějakou funkcí, takže nejde o noname lidi.

Komentář ze dne: 28.07.2021 12:10:45     Reagovat
Autor: - Mirek Ddušín (@)
Titulek: s na sebe zase něco dozvím
Ano - je spousta lidí, co nedospěla - hodně je jich v řadách SPJF! Rozhodně bych je však neházel do "jednoho pytle" ubohých "neznabohů", kteří jen špiní a nic nedokázali. Znám pár schopných opor.
/Je to jako oni plamenní kazatelé na ulicích velkých měst, kteří ukazjují na ty, kdož chodí okolo bez zájmu - Ano, to jsou ti nevěřící! Ti se budou smažit v pekle./

Ano, dle mého soudu je něco jiného jiný názor - pouhý jinýnázor, a pak komentář, který na někoho útočí.
- Jiné názory vítám. K těm druhým typům reakcí se nehlásím.

Jynak se omlouvám, že komentáře nepíši dostatečně gramaticky správně. Ostatně, upozorňovat na tuto nedoskatečnost je možná také svým způsobem snaha (důrazně) ukázat (alespoň v této úrovni) svoji vyšší úroveň.

Podepisuji se jako Mirek Ddušín, no své ideály z foglarových knih jsem dávno ztratil ... během dospývání. Přeberte si to - jak uznáte za vhodné.

Jinak se omlouvám provozovatelům Bohouška, pokud mé reakce natolik pobuřují. Su z Prahy!

Komentář ze dne: 29.07.2021 00:01:30     Reagovat
Autor: - Krizmen (@)
Titulek: Poděkování tvůrcům sborníku
Děkuji tvůrcům devátého Sborníku nezávislých foglarovců za jejich dílo, které jsem přečetl jedním dechem od konce po začátek a od začátku znovu do konce. Jsem rád, že archiv Jaroslava Foglara uložený v Památníku národního písemnictví (a jak jsem pochopil i částečně stále v Nadaci Jaroslava Foglara - archiválie z bytu) neleží ladem, a že jsou badatelé, kteří si najdou čas a chuť bádat a my ostatní se díky nim můžeme dozvědět "jak to asi bylo." Podobně jsem s chutí přečetl i všech osm předchozích výtisků, ke kterým jsem měl výhrady, které souvisely jen a pouze s texty Jiřího Stegbauera, které jsem považoval za kontroverzní. Jak víme i on, mě poučil (a je to pro věky uloženo v Národní knihovně ČR): "Nic není černobílé, Krizmene." To je pravda a budu si to pamatovat. Svět je krásný v různorodosti a v tom, že spolu můžeme slušně diskutovat, argumentovat, ačkoliv máme jiné názory. Jak je správně vzpomenuto na straně 3 devátého sborníku, byl komplikovanou osobou. Významně přispěl k propagaci života a díla Jaroslava Foglara a za to mu patří dík. Tím bych vše uzavřel. (A za Bohouška děkuji všem, kteří se nebojí pod svůj názor podepsat svou přezdívkou, svým jménem).

Komentář ze dne: 29.07.2021 06:23:11     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek:
"... byl komplikovanou osobou. Významně přispěl k propagaci života a díla Jaroslava Foglara a za to mu patří dík." Tak pravda je, že komanči svou činností také přispěli k poznání, co je vlastně rudý teror zač...

Komentář ze dne: 30.07.2021 09:28:44     Reagovat
Autor: - Libor DONALD Čája (LCAJA.SENOV@CMAIL.cz)
Titulek: "plivanec"
Nazdar, Sběrači!
VYPIŠ MI, PROSÍM, TY (jak sám píšeš) "ŠTVAVÉ A JEDOVATÉ PLIVANCE OD StG ve sborníku (ve Sbornících)".
Teď, když jsem svoji sbírku Sborníků nezávislých foglarovců č. 1-9 zkompletoval a 2x pročetl, vypsal jsem si poznámky k Jurovým článkům i k článkům pojednávajícím o něm samotném.
Ve Sbornících NF jsem však nic takového, jako nenávist, 'plivance' a pod. ze strany Jury Stegbauera nenašel.
A to vzhledem ke svému věku (65+) mám se "štvavými a jedovatými plivanci" v různých tiskových 'orgánech' z 'různých dob' i v různých dopisech své bohaté zkušenosti.
Rád se tedy nechám poučit.
Předem Ti děkuji za reakci - třeba i za soukromý email!
Libor Čája




Komentář ze dne: 26.07.2021 17:34:34 Reagovat
Autor: - Sběrač z Dvorců (@)
Titulek: Čo bolo to bolo
Hele, TamTame, tvoje kecy o pátrání po politické minulosti toho či onoho jsou stejně štvavé a jedovaté jako byly ty plivance od StG ve sborníku. Nevyvolávejme další sváry. Já jsem pro to udělat za vším tlustou čáru redisovým perem, nebo, jak to říkal Bohuš Stejskal - Chlapi nechte toho, už je to zas náma. Nebo ještě lépe major Terazky - Čo bolo to bolo.....

Komentář ze dne: 31.07.2021 14:42:50     Reagovat
Autor: - MV Bobr (@)
Titulek: No jistě
poznávám známý rukopis. Ježku, jak jsi před cca 20 lety na mě vystartoval, že jsem byl kádrovák v jednom podniku - tak jsi vedle. Já dělal odborného referenta v 70. letech, a to ve funkci péče o pracující v útvaru sociální a personální práce. To má ke kádrováku několik kilometrů.

Komentář ze dne: 01.08.2021 08:42:05     Reagovat
Autor: - Závislý foglarovec (@)
Titulek: Pražák, nebo Brňák?
Tak teď nevím: Zprvu to vypadalo, že šťourání po minulosti "údajného kádrováka" (co to vlastně bylo za funkci? pořád se tím názvem operuje, ale nebyl kádrovák jen dnešním personalistou?) má na triku nějaký Pražák, a teď, ejhle, to vypadá na Brňáka. Že by řevnivost znesvářených foglarovců z hnízda SPJF??

Komentář ze dne: 01.08.2021 10:00:20     Reagovat
Autor: - Michael Beránek (developpex.beranek@wanadoo.fr)
Titulek: Aby bylo jasno - zeptejte se wikipedie...
Kádrovák = Kádrový pracovník byla do roku 1989 osoba, která byla pověřena najímáním a propouštěním zaměstnanců v podnicích a organizacích. …….. Kádrovák byl civilní obdobou vojenského politruka. ……

Moc kádrového pracovníka nebo jeho oddělení byla obrovská a měla fatální dopad na mnoho rodin, kdy se děti nedostaly na žádné školy a pro vzdělané pracovníky zbyly jen podřadné práce. …….

…..Kádrový pracovník měl za úkol nalézt pracovní kádry na příslušná místa, a pokud nebyl k dispozici člen komunistické strany, snažil se vhodného člověka donutit ke vstupu do strany…...

Komentář ze dne: 01.08.2021 13:29:17     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek: dotaz
Nevím, zda byl MV Bobr kádrovákem, komančem a podobně. Může mě to zajímat, ale popravdě je mi to spíš jedno.

Co mi ale není jedno, je, že pár psychoušů zneužilo dobrodiní redakce Bohouška, kteří zřídili možnost komentování, k osobní exhibici. Pokud má někdo s někým problém, má si to s ním vyřešit na tomu příslušných místech (telefon, e-mail, chat). Stránka Bohumila k tomu ovšem NESLOUŽÍ.

Asi bych takové příspěvky bral jako off topic a nakládal podle toho. Co říkáš, Beste? Kdo maže, ten jede ;)

Komentář ze dne: 01.08.2021 15:13:29     Reagovat
Autor: - Návštěvník (@)
Titulek: narovinu
Myslím, že je dětinsky naivní domnívat se, že se foglarovu dílu věnuji jen "ti dobří". Jsou mezi námi i svině.

Komentář ze dne: 02.08.2021 15:14:51     Reagovat
Autor: - Anonymní anonym (@)
Titulek:
Co mi ale není jedno, je, že pár psychoušů zneužilo dobrodiní redakce Bohouška, kteří zřídili možnost komentování, k osobní exhibici. Pokud má někdo s někým problém, má si to s ním vyřešit na tomu příslušných místech (telefon, e-mail, chat). Stránka Bohumila k tomu ovšem NESLOUŽÍ.

Asi bych takové příspěvky bral jako off topic a nakládal podle toho. Co říkáš, Beste? Kdo maže, ten jede ;)
____________________________________
Devět z deseti komentářů navrhovatele pak bude smazáno (tím nesmazaným by byl právě tento návrh). Jsem pro.

Komentář ze dne: 02.08.2021 16:29:26     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek: jak po másle
Příspěvky anonymů bych mazal primárně. A fofrem.

BTW Já vždy píšu příspěvky k věci, bez zájmu a touhy někoho pohnojit či ponížit, ty pako.

Komentář ze dne: 02.08.2021 16:53:20     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek: návrh
Beste, doporučuji zřídit registrační systém. Komentovat by tak mohli pouze registrovaní (a schválení) čtenáři. Ubyde spamu, trollingu a vaty a bude větší pravděpodobnost, že komentáře budou mít nějakou úroveň a jejich přečtení nebude ztráta času.

Zkus o tom uvažovat, prosím.

Komentář ze dne: 03.08.2021 07:37:38     Reagovat
Autor: - Uživatel (@)
Titulek: cenzura?
Otázkou zůstává, zda by toto nebyla cenzura. Jen proto, že se zde oběvují nepohodlné komentáře - které si je "vyřizují účty".

Faktem je, že Bohoušek je nezávilsý... a dobrá značka. A můžeme být rádi, že funguje.

Mimochodem, zaregistroval jsem na iklubovně podnět, aby sem uživatelé šli, "hájit Bobra"... a když sem přijdu - čtu návrhy na koordinaci diskuze. Ten Bobr musí být někdo fakt důležitý.

Komentář ze dne: 03.08.2021 09:08:13     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek: ad cenzura
Nikoliv cenzura. Ale odstranění off topic komentářů a dále takových, které jsou nenávistné, útočné a skryté pod anonymním krytím.

Já si práce MV Bobra vážím, ale v mé prosbě nijak nefiguruje. Prostě už mám dost číst věčné neopodstatněné útoky na mě či kohokoliv jiného a ztrácet čas ventilováním osobní frustrace některých duševních mrzáků, kteří zneužívají Bohumila k tomu, aby si na něm leštili konzoli.

Komentář ze dne: 03.08.2021 09:25:06     Reagovat
Autor: - Uživatel (@)
Titulek: pojmy
Nevím, co to je "leštit konzoli" a přijde mi nevhodné, umisťovat sem tento výraz. Ale asi je to jen jiný výraz pro jiný slangový výraz "leštit si ego". Také by mě, jako nezůčastneného zajímalo, co je to "off topic".

Jinak "cenzura je: kontrola a omezování sdělování informací hromadnými sdělovacími prostředky". V médiích se to běžně používá pro korekci komentářů, které jsou buď hanlivé, nebo za hranicí zákona.

Jestli mazání "off topic" komentářů není cenzura, pak je to jen jiné vyjádření pro cenzuru. Ale důsledek je stejný.

Bobra neznám.

Komentář ze dne: 03.08.2021 14:26:30     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek:
Vámi zmíněný pojem plně odpovídá charakteru činnosti, kterou zde zmínění mentálové provádějí. Takže mi připadá trefný a výstižný.

Komentář ze dne: 04.08.2021 09:55:50     Reagovat
Autor: - Uživatel (@)
Titulek: pojmy-dojmy
No a já si zase myslím, že cenzura a mazání příspěvků, které se jen někomu nelíbí je jedno a totéž.

Navíc - jestli jsem se díval správně, pak výraz "leštit konzoli" je pro Bohouška opravdu všeobecně naprosto nevhodný.

A jestli člověk, který mluví o cenzuře a sám používá na foglarovském webu výrazy o "konzolích", nečež ostatní označuje za "mentály", pak by se měl zamyslet nad sebou samým.

/Parlamentní listy mají takovou reklamu že; jim nikdo nebude určovat, co mají psát! Ovšem, o tom, že si sami upravují obsah, který publikují, jak se jim líbí... o tom se v reklamě nezmiňují. /

Komentář ze dne: 04.08.2021 14:16:33     Reagovat
Autor: - Anonym (@)
Titulek:
Uživatel: Zmíněný tu napadá druhé naprosto běžně,včetně těch, o kterých se zde zpravuje v souvislosti s jejich úmrtím. Když mu někdo napíše, že je to nevhodné nebo že se chová jako prase, začne se obhajovat tím, že on jen píše pravdu, protože v případě napadených jde o psychopaty, zloděje apod. Když mu vyvrátite jeho zjevné nesmysly, které vydává za fakta, začne napadat též. Těmi velmi častými výzvami k mazání nevhodných komentářů je pak o to víc směšný.

Komentář ze dne: 04.08.2021 20:44:55     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek:
Anonyme, běž si prosím leštit konzoli někam jinam, třeba k nějakému vypečenému péčku. Bohumil není na tvoje výlevy zvědavý ani určený.
SBOHEM

Komentář ze dne: 05.08.2021 07:56:23     Reagovat
Autor: - Udivený uživatel (@)
Titulek: výklady pojmů
Nelíbili se vám nenávistné komentáře a sami je sem píšete... Neříká se tomu náhodou dvojí metr? Také se mi nezdá, že by na mládežnický serer patřili výrazy PetraV, který nejhlasitěji volá po senzuře.

Jinak; pravda je jenom pojem pro filozofy, aby měli co zpochybňovat.

Komentář ze dne: 05.08.2021 09:38:53     Reagovat
Autor: - Jezek (@)
Titulek: Sborník
Aniž bych chtěl zlehčovat zdejší debatu - celkem by mě zajímal podrobnější obsah sborníku. Abych věděl, o co přicházím. Jako nezávislý "foglarovec". Nebo nenávistný?

Komentář ze dne: 05.08.2021 10:02:29     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek:
Pravděpodobně neznáte pojem trolling. Ten tu někteří duševní onanisti prezentují, a na ten je třeba reagovat buď naprostým ignorem, nebo ránou pěstí do stolu.

Komentář ze dne: 05.08.2021 11:55:37     Reagovat
Autor: - Mirek Ddušín (@)
Titulek: PV
Klídek nerve! ;)

Komentář ze dne: 05.08.2021 15:43:21     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek:
Klídek, trolle, vypadni a jdi trollit svou mámu, či jaké že stvoření tě vyvrhlo.

Komentář ze dne: 05.08.2021 16:23:59     Reagovat
Autor: - Klid (@)
Titulek:
Dej si placku na čelo, nebo ještě lépe na celou hlavu !

Komentář ze dne: 06.08.2021 07:13:56     Reagovat
Autor: - Fogralovec (@)
Titulek: PV
Zajímavé pojetí foglarovského chování...

Komentář ze dne: 06.08.2021 15:05:21     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek:
Maybe. Ale já se na rozdíl od někoho za Foglara neschovávám. Na hrubý pytel hrubá záplata. Jak vy k my, tak my k vy.

Komentář ze dne: 09.08.2021 13:34:01     Reagovat
Autor: - Pamětník dávných dob (@)
Titulek: Kostlivci patří do hrobu
Jeden z mých předdiskutérů citoval ve svém příspěvku části hesla "kádrový pracovník" z Wikipedie. Zde uvádím celý odkaz: cs.wikipedia.org/wiki/K%C3%A1drov%C3%BD_pracovn%C3 %ADk.
Problém je v tom, že zmíněný text na Wikipedii byl vytvořen - stejně jako celý obsah této virtuální encyklopedie - komunitou uživatelů, takže informace z Wikipedie jsou jen více či méně blízké pravdě, a tudíž často nejsou "směroplatné". Například srovnávat kádrováka s vojenským politrukem je nesmysl. Ale, pánové, uvědomte si hlavně, že diskuse o tom, jestli foglarovec pan Novák byl či nebyl "kádrovákem" je dnes, po skoro 32 letech od pádu bývalého režimu, jen zbytečným oživováním zemřelé historie. Stejně tak mi je jedno, jestli jiný foglarovec, mimochodem zde na Bohouškovi, značně opěvován svými příznivci, byl či nebyl básníkem opěvujícím komunistická výročí. Ano, jak tady kdosi napsal, udělejme za touto minulostí tlustou čáru tím nejsilnějším redisovým perem. Ostatně, kdo dnes ještě ví, co je redisové pero?

Komentář ze dne: 09.08.2021 20:45:35     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek: kostlivci
Já s tím zametáním pod koberec nesouhlasím. Historie má být jasná, padni, komu padni, ne proto, aby se někomu uvazovala smyčka, ale čistě z historického hlediska. Nicméně já mám obrovský problém jak se členy KSČ, tak přisluhovači komunismu, v jakékoliv funkci. Dovedu pochopit, že k tomu leckdo byl donucen pod tlakem okolností; byla to hrozná doba pod vládou primitivů, že si to dnešní generace neumí ani představit. Ale kdo to dělal vyloženě z oportunistických důvodů, třeba aby se mohl podívat na Západ atd., nebo dokonce s nadšením, tak to je pro mě odpad. A já to chci vědět, i 32 let po převratu. A chci to vědět proto, že se tato společnost se svou komunistickou minulostí v duchu Havlova hesla "nejsme jako oni" nedokázala ani po těch 32 letech vypořádat. Důsledky vidíme na každém rohu, podívejte se, jaký smrad vede tuto zemi - v čele s Ovarem a tím šišlavým Slovákem. Ti jsou přímým důsledkem tohoto pravdoláskařského pojetí. A pak to, že je zakázáno se o komunistech vyjadřovat pravými jmény, viz problémy, které v této souvislosti má Jakub Železný.

Komentář ze dne: 09.08.2021 20:52:04     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek:
Dvojnásobný agent StB a přesvědčený komunista až do své smrti čestným náčelníkem Junáka.

Tak vypadá neschopnost vyrovnat se s komunismem v praxi.

Těmto lidem se mají ukazovat dveře a vymést je na úplný okraj společnosti. Ne jim pochlebovat a lézt kamsi.

Komentář ze dne: 09.08.2021 22:35:14     Reagovat
Autor: - (@)
Titulek: O koho jde?
O koho jde?

Komentář ze dne: 10.08.2021 16:13:20     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek: estebé
"Jednou, někdy i dvakrát týdně jsem se musel v Bartolomějské ulici hlásit u „svého“ vyšetřovatele Bílka, a ten pak se mnou prochodil dvě tři hodiny po Praze. A když mě náhodou při této „procházce“ potkal někdo, kdo mě letmo pozdravil, chtěl estébák samozřejmě vědět, kdo to byl, odkud se známe atd. Nic podstatného jsem mu nikdy neřekl."
Jaroslav Foglar

Ano, chci vědět, kteří lidi se přidali na stranu těch, kteří šli Foglarovi po krku. Mám na to právo a toto právo dokonce překonává právo na soukromí a GDPR. Viz zveřejněné svazky konfidentů StB.

Komentář ze dne: 11.08.2021 18:02:13     Reagovat
Autor: - ada.vcelak (@)
Titulek: Chození kolem horké kaše
Tak, proboha, o kom z řad skautů je řeč? Kdo byl dvojnásobným konfidentem StB a skauti jej lebedí?! Nemá cenu chodit kolem horké kaše a stále jen něco naznačovat. Na druhé straně si myslím, že PetrV "nemá právo" se šťourat v minulosti kohokoliv, i kdyby dělal cokoliv a byl to sám Satanáš. Může to chtít, ale chtění a právo jsou rozličné věci.

Komentář ze dne: 12.08.2021 16:42:29     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek:
Mám na to právo ze zákona o zřízení Ústavu pro studium totalitních režimů.

To za prvé. Za druhé, osoba a role Václava Břicháčka je veskrze známá. Udivuje mě, že se na něj ptáte.

Komentář ze dne: 12.08.2021 17:33:06     Reagovat
Autor: - Anonym (@)
Titulek:
Ta nešťastná osoba opět plácá páté přes deváté, plete si dojmy s pojmy, jak je u něj zvykem. Doporučuju nechat ho vykecat, on pak dá na pár dnů zase pokoj, aby si poté našel další téma, o kterém bude rádoby znalecky plkat s řádnou dávkou moralizování a kopání do ostatních. ;-)

Komentář ze dne: 12.08.2021 20:50:26     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek:
Už jsi se vrátil z vycházky, blbečku??

Komentář ze dne: 12.08.2021 20:54:10     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek: agent
Agent StB Václav Břicháček, krycí jméno Písecký.
https://app.box.com/s/tvtsbsh7a19juy5hbn v19ji4pmxjn8ap

Komentář ze dne: 13.08.2021 10:28:28     Reagovat
Autor: - Fogralovec (@)
Titulek: mám
to brát osobně? :O

Komentář ze dne: 13.08.2021 11:57:37     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek:
Ne, můj komentář byl určený jistému "Anonymovi", který, ač jej řada čtenářů poslala kamsi, i nadále zneužívá Bohouška pro svou duševní masturbaci.

Komentář ze dne: 14.08.2021 13:27:49     Reagovat
Autor: - Michael Beranek (developpex.beranek@wanadoo.fr)
Titulek: Někteří skauti byli agenty StB
Nejenom v hierarchii Skauta, Junáka bylo mnoho osob, které figurují ve jmenných seznamech Archivu bezpečnostních složek (Jmenné evidence – Archiv bezpečnostních složek (abscr.cz) nebo v Cibulkových Necenzurovaných novinách pod slohou StB – On line (Hlavní vyhledávací stránka (cibulka.com). Zajímavé je, že někdy najdete hledané jméno v jedné a ne ve druhé webovce.

Figurují tam tisícovky jmen, což o aktivitách hledaných osob ale mnoho neříká. Jsou tam na příklad uvedeny tisícovky emigrantů – většina bez krycího jména. Tedy byli vedeni jakoby v záloze – pro forma - aniž by byli naverbováni. Páni z StB si mysleli, že takový kontakt se může přece jednou hodit.

Ostatní figurující v těchto seznamech – ti s krycím jménem – byli nějak (kdo to dneska ví jak) zaintegrováni do celého systému. To ale neznamená, že byli aktivni, že třeba udávali a škodili. O jejich aktivitě vypovídají archivní složky Ústavu pro studium totalitních režimů (ÚSTR). Tam najdete jestli donášeli, jestli udávali a nakolik byli aktivní.

Mezi skauty je hodně osob, které v seznamech najdete, které, ať už z jakýchkoliv důvodů, asi podávaly informace tehdejšímu bezpečnostnímu systému. Je jen další otázkou nakolik byly tyto informace podstatné. Některé ano, jiné měly pro StB nulovou hodnotu.

Také Jaroslav Foglar – Jestřáb, byl „zaveden“ do těchto seznamů 31. listopadu 1955 pod krycím jménem Šípek. Ale jaksi „šípek zvadnul“ - asi nedodával ty „správné“ informace – a tak ho 17. dubna následujícího roku – roku 1956 – prakticky za 4,5 měsíce ! „vyškrtli“ a jeho svazek uložili do archivu. Jakmile byla možnost Jestřáb přiznal tento fakt, na což mnozí v seznamech uvedení, do dnes jaksi zapomněli.

Kdo zahledá v těchto seznamech najde jména, která ho ohromí, kdo pročte svazky v ÚSTRu je většinou šokován.

Ale to všechno se netýká jenom skautské sféry. Tato chobotnice byla prakticky všude. Někdy v seznamech člověk najde kamarády, spolužáky anebo spolubydlící ve stejném domě, spolupracovníky nebo třeba spoluhráče ze sportu. Mezi jmény se najdou akademici, profesoři, funkcionáři, dělníci, partajníci, sportovci, známí zpěváci, velcí muzikanti ..............................

a těžko se dnes zjistí proč tam jsou, co je k tomu vedlo, že podepsali vázací protokol.








Komentář ze dne: 14.08.2021 13:47:54     Reagovat
Autor: - ada.vcelak (@)
Titulek: Furt dokolečka
Hostinský Palivec i Švejk se ocitli v síti C.K. StB, jiní se zapletli do sítí komunistické StB. Ale koho to dnes zajímá?! Jen věčné nespokojence, kverulanty a prudily. Vždyť, proboha, je to už více než sto let, resp. od třiceti do sedmdesáti let nazpátek do minulosti. Kde budeme my za těch třeba jen třicet let? Většinu z nás Foglarovců opravdu nezajímá, co tehdá či onehdá dělal spisovatel Šípek (nedělal nic!), nebo co a jak psal prorežimní básník StG v poetickém koutku Květů či další. Vždyť tím neustálým pitváním jen vytrhujeme chomáče ztrouchnivělého mechu na pokáceném stromě historie. Šmytec.

Komentář ze dne: 14.08.2021 22:11:18     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek: nepochopení
1. Jaroslav Foglar byl donucen přijmout spolupráci s StB v domnění, že mu hrozí provaz či dlouholetý žalář, jako jiným.

2. Břicháček se stal estébákem v době, kdy už se nepopravovali političtí oponenti. Nikdo mu nedržel pistoli u hlavy, že to musí podepsat. Udělal to z přesvědčení, se stejným, jakým o několik let dříve zničil Junák.

3. Mě nebaví číst dokolečka řeči, že se to událo dávno. Člověka nepředěláš. A hajzl zůstane hajzlem. A je dobře o tom vědět. O tom vyrovnání se s minulostí jsem psal. K vyrovnání se s minulostí je třeba ji znát a nebát se pohlédnout pravdě do očí. Bojíte se, že by se mohlo ukázat, že váš nejlepší kámoš aktivně udával?

4. Jsem z disidentské rodiny. Beru to velice osobně. A tyhle tlaky (je to dlouho, nestarej se už o to, nech to být) mě osobně urážejí.

Komentář ze dne: 15.08.2021 11:00:30     Reagovat
Autor: - Michael Beranek (developpex.beranek@wanadoo.fr)
Titulek: Člověk, který tvrdí, že .....

co se stalo, to se stalo – a teď bychom za tím měli udělat čáru a zapomenout

.... je na omylu.

On jehož se to osobně netýká zapomenout lehce může, ale Ti kteří bylo persekvováni zapomenout nemohou i kdyby třeba chtěli. Ono odkroutit si nějaký čas v komunistickém vězení nebylo žádné peříčko.
Z neutrálního hlediska historického se podobné věci nikdy zapomenout nesmějí (proto existuje instance jako je ÚSTR) – chytří budoucích generací si tak mohou vzít z danné situace ponaučení. Jen ignorant nad tím mávne rukou.

Ale máme svobodu, je to jeho právo – podobné právo mají ale i ti, kteří na tyto nepravosti upozorňují, píší a dávají těm, kteří byli nějak do toho systému zapojeni, někdy ne lehce zodpověditelné otázky.

Jaroslav Foglar – Jestřáb při první příležitosti ale tohoto kostlivce ze skříně vytáhnul na světlo – před tím musíme smeknout.

Komentář ze dne: 15.08.2021 11:28:37     Reagovat
Autor: - Nemládežník (@)
Titulek: ... zpívá: Mládí nám upláchlo v dál
Kdosi tady před časem napsal, že Bohoušek je "mládežnický web". Diskuse ale o tom nesvědčí. Osobně si myslím, že ze 100 % čtenářů Bohouška je mládežníků, tedy pod 18 let, asi tak 10 procent. Pokud si "mládežníci" myslí, že je jich více, ať se každý z nich zapojí do komentářů větou "Jsem mládežník." Jsem zvědav, jestli se jich ozve pět - deset - ....?

Komentář ze dne: 15.08.2021 11:48:47     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek:
Děkuji, Michale.

Ano, Foglar tak učinil již v roce 1968.

Komentář ze dne: 15.08.2021 11:51:27     Reagovat
Autor: - (@)
Titulek:
Skauti junáci mají V. Břicháčka za metodického "pánaboha", a z foglarovského webu se o něm dovídáme, že málem byl antikrist. To jsou paradoxy....

Komentář ze dne: 15.08.2021 11:53:28     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek: pronásledování
A ještě poznámka k pronásledování, perzekuování a podobně. Z naší rodiny nikdo nebyl vězněný, jen pronásledovaný a sledovaný StB za významnou disidentskou činnost. Šlo o rozmnožování samizdatových děl V. Havla a M. Uhdeho, jejich hoštění, podpis pod Několik vět a podporu stávkových výborů. Takže u vchodových dveří baráku stále číhal nějakej fízl ze sledovačky.

A teď mi tady nějakej chytrák píše: Zapomeň na to, je to dlouho.

Je to naprosto vědomé plivnutí do tváře těm, kteří museli roky strávit v uranových dolech, protože je nějakej blbeček naprášil. A já chci vědět, kdo to byl. A celou jeho historii.

Komentář ze dne: 15.08.2021 11:59:58     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek: pánbůh
Není pravda, že je Břicháček považován za pánaboha, rozhodně ne všemi skauty. Mimo jiné měl významný podíl na likvidaci Junáka v roce 1970.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Historie_%C 4%8Desk%C3%A9ho_skautingu

http://www.so-novinky .obadalek.cz/wp-content/uploads/2016/03/Pavel_Kriv sky_a_jeho_KRUH_pro_a_proti_2.pdf

Komentář ze dne: 15.08.2021 20:36:20     Reagovat
Autor: - Nenávistný foglarovec (@)
Titulek: pojmy
Jednak nevím, co si čtenář má představit pod pojmem duševní masturbace a taky by mě zajímalo, proč je tímto pojmem (který evokuje cosi hanlivého) označována prostá výměna názorů - která ke patří ke svobodné společnosti stejně, jako prezentace názorů toho, kdo tyto "nehodící se" označuje právě oním "ukájením".
Jistě, jsou lidé, kteří diskutují o tématech, které se sem možná i trošku nehodí, ale ti mají stejné práno na jeho vyjádření, jako (například PetrV).

Hm - jestli je 100% čtenářů Bohouška "mládežníci", pak - proč se zde neprojeví? Zajímal by mě jejich postoj. Čistě sociologicky.

Komentář ze dne: 15.08.2021 22:07:06     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek: výměna názorů
Výměna názorů doprovázená snahou oponenta zesměšnit, urazit, ponížit není výměnou názorů, ale duševním sebeprzněním, tedy masturbací.

Komentář ze dne: 16.08.2021 08:09:25     Reagovat
Autor: - Mirek Dušín (@)
Titulek: PV
Já bych znovu důrazně upozornil, že sem pojem mas*urbace OPRAVDU nehodí. Ať už v jakékoli souvislosti.

Jinak - nevšiml jsem si, že by kdokoli zde kohokoli urážel, krom uživatele, který se pasuje do role moralisty a sám zde "trolí".

Snad, že zde opčas někdo napíše provokativní komentář. Ale, opět je to vesměs jeden člověk, kterého se ten konkrétníkomnentář netýká, který zde ŘVE, v snaze být zde za strážce majáku.

Komentář ze dne: 16.08.2021 09:43:06     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek: dušín
"Snad, že zde opčas někdo napíše provokativní komentář. Ale, opět je to vesměs jeden člověk, kterého se ten konkrétníkomnentář netýká, který zde ŘVE, v snaze být zde za strážce majáku."

A to prosím napíše člověk, který se podepíše jako Mirek Dušín.

No comment :DDD LOL

Komentář ze dne: 16.08.2021 10:32:51     Reagovat
Autor: - Uživatel (@)
Titulek: klasika
Je to klasická defenziva... Odvést pozornost od podstatného.

Komentář ze dne: 16.08.2021 13:26:24     Reagovat
Autor: - Anonym (@)
Titulek: Repete
Ta nešťastná osoba opět plácá páté přes deváté, plete si dojmy s pojmy, jak je u něj zvykem. Doporučuju nechat ho vykecat, on pak dá na pár dnů zase pokoj, aby si poté našel další téma, o kterém bude rádoby znalecky plkat s řádnou dávkou moralizování a kopání do ostatních. ;-)

Komentář ze dne: 16.08.2021 14:23:40     Reagovat
Autor: - Ano (@)
Titulek: Re
Nebo jsi to ty, kdo je nešťastný, protože "nemáš" na smysluplnou reakci. Ale to je v pořádku, z toho si nic nedělej. Aspoň už debata opravdu ztrácí smysl.

Komentář ze dne: 16.08.2021 18:44:58     Reagovat
Autor: - Ne (@)
Titulek:
A není on ten PetrV alias Ano alias další jména major Troník z Baronů?
Ten měl taky křivou hubu, mluvit neuměl a každý z něj měl legraci.

Komentář ze dne: 16.08.2021 23:39:23     Reagovat
Autor: - Martin Rosol (rosolmartin@seznam.cz)
Titulek: 9. sborník KPOJF
přinesl řadu objevných a cenných článků i obrazového materiálu! Jeho tvůrcům děkuji a přeji, aby to dotáhli alespoň na těch pověstných 13 čísel! Zdravím - Martin Rosol

Komentář ze dne: 17.08.2021 10:46:51     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek: anonym
Já tu opravdu nepíšu pod jinými jmény a píšu pouze tehdy, pokud mám co sdělit. K tomuto však nemám co.

Díky, Martine, za doplnění :).

Komentář ze dne: 20.08.2021 14:51:17     Reagovat
Autor: - Nairolf (Kikvidze@seznam,cz)
Titulek: Titulek: Kostlivci patří do hrobu
Když jsem četl tvůj článek, tak jsem usoudil, že jsme každý z jiné planety.
Já také patřím k těm, kteří pamatují předlistopadovou dobu.
Na rozdíl od tebe jsem přesvědčen, že to byla oproti dnešku
nádherná doba, krásný život. Ve vládě na rozdíl od dnešních diletantů byli skuteční odborníci.
Co se týká cestování do zahraničí. Jistě nebyly takové možnosti jako dnes.
Ale, že se nesmělo cestovat, jsou lži a kecy a nechápu jak ty honosící se slovem "PAMĚTNÍK", můžeš takový blábol vypustit z úst.

Můj názor na dnešní dobu?
"Život v prasečím chlívu je životem v rajské zahrádce, srovnám-li to s dnešním režimem

Komentář ze dne: 20.08.2021 15:11:57     Reagovat
Autor: - Nairolf (@)
Titulek: Titulek: Kostlivci
Omlouvám se.
Můj předchozí komentář patřil na tuto adresu


Komentář ze dne: 09.08.2021 20:45:35 Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek: kostlivci

Komentář ze dne: 20.08.2021 16:39:43     Reagovat
Autor: - Informátor, krycí jméno Bureš (@)
Titulek: Pro vaši informaci
Nairolf = PetrV

Komentář ze dne: 22.08.2021 15:41:45     Reagovat
Autor: - Michal Beránek (developpex.beranek@wanadoo.fr)
Titulek: Nairolf, at´ už se zatím názvem skrývá kdo chce , musí být skutečně z jiné plan
.... když napíše:

---- ALE, ŹE SE NESMĚLO CESTOVAT JSOU KECY A LŹI .....

Cestování před 50ti lety pro občany států, patřících k socialistické hemisféře, bylo vysoce obtížné, v mnoha případech absolutně nemožné. Málokdo měl platný cestovní doklad, který byl třeba pro cesty do západních států bezpodmínenou podmínkou. V České socialistické republice musel ten cestychtivý nejdříve o vydání pasu požádat. Mimo otázku proč žádá musel zodpovědět další „zvídavé“ otázky. Málokterá žádost měla úspěch.

Jako další krok následovala žádost o povolení výjezdu. Pro běžné cesty „na západ“ potřeboval žadatel pozvání „z druhé strany“, ve kterém musel ten, ktery pozvání podepsal, potvrdit, že přejímá za pozvaného veškerou zodpovědnost v případě nemoci, nehody a pod. Soukromý výjezd nebyl skoro možný, jen t.zv. služební cesty se realizovaly, jinak jízda nebyla v zájmu republiky.

Žádost musela být schválena zaměstnavatelem – v každé firmě existovalo osobní oddělení nebo t. zv. oddělení zvláštních úkolů, které mělo veškeré informace o každém zaměstnanci k dispozici. U studentů to byla škola, která musela potvrdit že s „výletem“ študáka souhlasí. Každá žádost prošla také rukama domovního důvěrníka, který sledoval běh života v bydlišti žadatele. Také důvěrník musel připojit pod žádost svůj podpis.

Dalším krokem byla žádost u banky o přidělení „kapitalistických“ deviz. Tato žádost byla často zamítnuta. Do dnes mi je záhadou podle kterého klíče banka tenkrát jednala – nedostatek západních deviz – špatná nálada odpovědného úředníka – zamítnutí iniciované státní bezpečností. Na odpověď z banky se čekalo dlouho a byla to taková ruleta – někdy to vyšlo a většinou ne.

Cesta do bratrských, socialistických států byla jednodušší. Až někdy v roce 1961 – 1962 bylo poprvé možné soukromě cestovat na t. zv. malý pohraniční styk do Polska. Do té doby i soukromá jízda k našim největším „bratrům“ Dederonům byla skoro nemožná a podmíněná různými povoleními.

Členové KSČ, ČSM, různí „zodpovědní“ funkcionáři a do komunistického systému aktivně zapojené osoby měly vycestování oproti běžnému člověkovi značně zjednodušené. A do tété kategorie asi patřil pamětník (?) Nairolf, když zdůrazňuje, že se cestovat mohlo. Cestovat oficiálně mohl každý, ale 98 procent lidí prostě necestovalo.....cestovat nemohlo....

Komentář ze dne: 23.08.2021 11:20:43     Reagovat
Autor: - Nairolf (@)
Titulek: Michal Beránek (developpex.beranek@wanadoo.fr)
Nebudu rozebírat tvrzení pana Beránka o potížích při vycestování do zahraničí - jen potvrzuje moje slova, že se cestovat mohlo i když nebyly takové možnosti jako dnes. S některými jeho argumenty lze souhlasit, ale "vyjádření domovního důvěrníka" - neuvěřitelný blábol. Zjednodušení, členů strany, funkcionářů atd. oproti ostatním? - další blábol. Zákony a předpisy byly pro všechny stejné
Když už pane Beránku chcete "kádrovat" jako v předlistopadovém režimu moji osobu - do jaké kategorie jsem patřil - TAK
obyčejný dělník, nástrojař a v tehdy takzvaně tuhé totalitě mi nic nebránilo procestovat s cestovními kancelářemi Čedokem, CKM a s CK od tehdejšího Svazarmu a i na devizový příslib kus světa. Projel jsem všechny státy severní Afriky, vystoupal jsem téměř na vrchol Kilimandžára, byl na Cejlonu a Madagaskaru, plavil se po řece Orinoko ve Venezuele, Byl na Kubě a v Mexiku, prošel Chilkutský průsmyk, plavil se po Yukonu, překročil obratník Raka a Kozoroha i severní a jižní polární kruh, nemluvím o jezeru Titicaca, Amazonce a Machu Pichu. Pravda na severním pólu jsem nebyl, dnešních 800.000 Kč na poukaz s cestovkou nemám.
Ale nikdy, rozumíš nikdy jsem nebyl u nikoho na žádném pohovoru, u domovního důvěrníka už vůbec ne. To jsou kecy, které se opakují jen proto, aby demonizoval minulý režim. Netvrdím, že získat poukazy, nebo devizový příslib bylo jednoduché. Také jsem jej třeba dva roky neobdržel, ale požádal jsem potřetí a nebo tak dlouho až jsem jej dostal. Peníze na cesty? Plat byl takový, že jsem si našetřil, když se nedostávalo tak bezúročná půjčka od Odborové organizace(ROH), nebo od Spořitelny takzv. "bez udání důvodu" byla na vyšší úrok, ale takový, že nebyl problém s úhradou měsíčního živobytí. Dovolená někdy nestačila, ale zaměstnavatel měl dostatek pochopení a dal neplacené volno. Ano v dnešní době je jednodušší vyřizování a snazší vycestování ale na druhé straně kolik lidí na to dnes má, když ze svého měsíčního příjmu vydá také 60% nebo bůh ví kolik procent na nájem a inkaso za energie - nevím kolik to může být procent populace, ale to si asi dokážete zjistit sám, když jste dokázal zjistit kolik procent lidí v předlistopadovém režimu necestovalo

Komentář ze dne: 23.08.2021 14:59:59     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek: off topic
Tohle už je opravdu extrémně off topic.

Já bych jen poznamenal, že možnost cestování záležela na libovůli komunistické diktatury. Kdo si dovolil luxus vlastního názoru, ten mohl na cesty zapomenout. Například moje teta by sotva mohla cestovat, když si dovolila mít své názory a chovat se jako svobodný občan.

Tak komunistický režim trestal svoje obyvatele. Už je neposílal na oprátku, ale totálně a postupně je demoralizoval a křivil páteř. Kdo byl konformní a podřídil se, mohl v klidu existovat. Kdo si dovolil mít názor, ten měl obrovské problémy. Třeba několik členů z rodiny nemohlo studovat, kvůli kádrovému profilu.

Je neuvěřitelné, že se na stránce Bohumila řeší takové věci, a ještě neuvěřitelnější je, že se tu najde exot, který obhajuje bolševické praktiky. Když se mu tak líbí, proč se neodstěhuje na Kubu nebo KLDR a přestane kalit vodu?

Komentář ze dne: 23.08.2021 16:51:50     Reagovat
Autor: - Foglarovec ne/závislý (@)
Titulek: Reakce na diskusi
Ano, je zvláštní, kam se diskuse o SNF, kterou vydává KPOJF, dostala. Nejdřív to byly půtky mezi JS a JČ, pak mezi Kajfášem a Jidášem, posléze se začaly řešit kdejaké nesouvisející věci. Teď jsme u cestování za totality. Já byl za socialismu (je mi 52 let) jednou v Rakousku a Jugošce s rodiči, pak dvakrát v Německu a Anglii sám. To úřadování kolem výjezdních doložek a devizových příslibů z banky byl opruz, ale že bychom museli nějak lomit hřbet, to ne. I v práci jako mladý řemeslník jsem musel cosi a kohosi obíhat na kádrovce, či jak se to jmenovalo, ale s žádnými zabedněnými debily jsem se většinou nesetkal. Ani když jsem se vrátil, se mě nikdo neptal, zda jsem se setkat na Západě s emigranty. To Franta Louka ze symfonického orchestru měl ve filmu Kolja asi smůlu, že ve filharnonii měli kádrováka Kroupu, který se jej ptal, o čem se s emigranty bavit. A Louka odpověděl: Vcelku o hovně, soudruhu Kroupo. Samozřejmě nebyla to dobrá doba ani režim, ale nenasazujme zase všemu, co bylo za socialismu takové či makové psí hlavu. Žili jsme v kleci, ale zase ne v lapáku. A mnohé upjaté řeči o nesvobodě jsou žvásty. Za tím si stojím" Ale hlavně souhlasím s kterýmsi pisatelem dávno přede mnou, že jediné řešení obecného (ne odborně historického) pohledu zpět, je udělat za tim, co bylo TLUSTOU čaru. Jinak se z těch sra.. minulosti nevyhrabeme! Nebo až dvě generace po nás.

Komentář ze dne: 23.08.2021 22:07:31     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek:
V tomhle se neshodneme. Já prostě chci vědět, kdo udával, kdo dělal lidem ze života peklo. Chci, byť posmrtně, hnát k odpovědnosti lidi, kteří mučili celé generace svých spoluobčanů.

Tento stát byl znásilňován v dobách, kdy na svou minulost zapomněl. Ať se to neopakuje.
https://www.facebook.com/exospacecz/po sts/4295477890519588?__cft__[0]=AZVZgV-f23fJcISxRd aG8WTxjeKJ7Z8RS12bNMFTOnqkYy9B4J22INHIg2zy_6ESlzuR GZedhtTsvKIehEVpnb6450P5ws1a8frHOEh50HFcm0ASbjs2W8 JNBCYQwoLME2GsJkIza3n6xYK__09uZwZkNDSlqPBxicDOtyvB BIDVHeEEAZtFRqYbBI00ELc4NmkO9oC9jOLbzvJ34h938hIwHg jA4wsEk_ihREmgSgCIbA&__tn__=%2CO%2CP-R

Mimo chodem - důvod, proč mají tak navrch síly jako SPD, ČSSD, KSČM a ANO, tedy partaje orientované na Moskvu, spočívá v této falešné snaze zapomenout na vlastní hořkou minulost.

Komentář ze dne: 23.08.2021 22:33:25     Reagovat
Autor: - Návštěvník (@)
Titulek: k naší minulosti
Ano, jsem mladší člověk. Rozhodně si však nemyslím, že by preference dotyčných stran byly zapříčiněny tím, co PV udává. to je dáno spíš špatnou a agresivní politikou, kterou vedou všechny strany. Opoziční, i ty koaliční.

„Národ který zapomene svou minulost nemá žádnou budoucnost.“ — Winston Churchill.

Problém je v tom, že lidi prostě minulost stále "obsesivně" opakují. Vytvářet kvalitní budoucnost je totiž nesmírně obtížné a lidi jsou zkrátka pohodlní. Zapomínají, že "Svoboda není samozřejmost", že svobod je především zodpovědnost.

Komentář ze dne: 24.08.2021 07:50:12     Reagovat
Autor: - Nairolf (@)
Titulek: off topic Tohle už je opravdu extrémně off topic.
Díky za radu k vystěhování na Kubu, asi by to bylo možná lepší. a proč se ty neodstěhuješ do USA
Co zbylo z naší vlasti za 30 let té takzvané svobody:
Rozbitá, vyplundrovaná rozkradená republika, 2 biliony dluhů co nedokázal Hitler vojenskou silou, to dokázali naši takzvaní demokrati ve spolupráci s nadnárodními společnostmi, světovou bankou a evropskou unií.
Udělali z nás kolonii západu. Tedy ne kolonii, ale polokolonii, jakési dominium, kterému je dovolenou takzvaně demokraticky a svobodně volit své politické představitele 1 x za 4 roky předhodí národu snůšku kandidátů ve které je spousta mocichtivých individuí, kteří si z práce pro národ dělají výnosný kšeft. Z předlistopadové soběstačné ekonomiky, udělali montovnu a smetiště Evropy, kde za talíř polívky a krajíc chleba makáme a zisky i z toho mála jdou soukromým zahraničním firmám. ( 400 miliard ročně )
Svoboda projevu? K smíchu. Můžu sice házet vejce po prezidentovi a říkat, že je v...l a nic se mi nestane, to je pravda. Ale zkus to udělat svému zaměstnavateli,
Má cenu pokračovat ve výčtu prasečin tohoto chlívu ve kterém dnes žijeme, které ty a tobě podobní nevidíte a nebo nechcete vidět? Sedíte si doma v soukromí, vzpomínáte na vykonaná hrdinství jako například nedávno zveřejněná informace o nebojácném doprovodu J. Foglara po jakési ulici v Praze, a papouškujete žvásty ze současných medií.
Netvrdím, že předlistopadová doba byla ideální, ale rozhodně se v ní normálním lidem žilo líp, než v tomto současném prasečinci

Komentář ze dne: 24.08.2021 09:22:49     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek: úchylné názory
Vaše názory jsou zcela úchylné a z jiného světa. Píšete, že Česko není svobodná země, přitom za ten váš výkřik byste v opravdové diktatuře šel do vězení (šašku). Proč se neodstěhuju do USA? :D :D Protože jsem Čech. protože jsem vlastenec. A i přes řadu výhrad je tohle pro mě nejlepší místo na světě.

Mimochodem, já si nepřeju, aby po mně někdo házel vajíčka a častoval mě urážkami. Svoboda slova končí tam, kde začíná svoboda někoho jiného. A já jsem rád, že žijeme v právní a svobodné společnosti, ačkoliv se to zapšklým chudákům vašeho typu nemusí líbit.

Odpustím si otázku, jak vy osobně jste přispěl ke zlepšení poměrů v této zemi. Odpovím si sám, nijak. Jste nula, nicka, která nikdy ničeho nedosáhla, která ze svého neúspěchu viní jiné, která frustraci ze svého mrzkého života ventiluje psaním idiotských příspěvků, ale pro věc nikdy neudělala mrť. Jako naprosto všichni pisálci podobných pamfletů. Že vám není hanba.

Komentář ze dne: 24.08.2021 10:31:30     Reagovat
Autor: - Jan R. (@)
Titulek: Tak, prosím, dost!
PetřeV., Vaše názory a vyjadřování jdou už často za hranu únosné meze. Prosím Vás jako - věřím, že ano - foglarovce, krotit svá veřejní vyjádření provázená výkřiky "off-topic" či "leštění kladiny" a podobně. Pokud jsem se doslechl, že jste za své nestandardní chování a invektivy dostal několikrát (zatím spíš asi jen pomyslně) přes hubu, ale budete-li pokračovat, dostanete na tlamu doslova. Nevím proč třeba na SPD svádíte nějaké důsledky hříchů minulého režimu, nic takového v programu strany nední. Jsem volič pana Okamury, neberu Vám Vaše názory, ale nepleťte do foglarovské diskuse své politické vidění světa, jako je neplete většina z nás. A prosím, ukončete ze své strany už tuto nejapnou diskusi, nezajímá nás to!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Komentář ze dne: 24.08.2021 10:43:56     Reagovat
Autor: - Nairolf (@)
Titulek: titulek: úchylné názory
Bože můj, jakou má tento národ budoucnost jestli má více takových "vlastenců" jako jsi ty

Komentář ze dne: 24.08.2021 10:46:07     Reagovat
Autor: - Nairolf (@)
Titulek: Titulek: Tak, prosím, dost!
Máte pravdu, už dost

Komentář ze dne: 24.08.2021 12:30:23     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek: Jan R.
Nejste foglarovec. Foglarovec není jen čtenář foglarovek, je to také člověk, který ctí jejich poselství. Mezi kterými patří mj. nejen láska k vlastní zemi a národům, ale i k jiným. Jakožto volič neonacistické partaje tyto principy svévolně a demonstrativně popíráte.

A prosím, ukončete ze své strany už tuto nejapnou diskusi, nezajímá nás to!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ano, to je typické jednání voličů antisystémových partají, které usilují o návrat k diktatuře. Takže, vy fašoune, stále ještě žijeme ve svobodné zemi, v níž nám nevládne naturalizovaný Japonec. Já si můžu psát, co chci, a vy se z toho třeba postavte na hlavu. Mě vaše rektální výrony taky nezajímají, muck :)

Komentář ze dne: 24.08.2021 12:35:49     Reagovat
Autor: - Nairolf (@)
Titulek: Autor: - PetrV (@) Titulek: Jan R.
Foglar se musí v hrobě obracet, hlásí-li se k jeho odkazu osoby jako jsi ty.
Znovu opakuji" Bože můj, jako budoucnost má tenhle národ, je li v něm více takových osob jako jsi ty

Komentář ze dne: 24.08.2021 12:39:34     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek:
Odkdy si tykáme, nulo?

Komentář ze dne: 24.08.2021 12:46:05     Reagovat
Autor: - Nairolf (@)
Titulek: Odkdy si tykáme, nulo?
Já vykám jen slušným lidem

Komentář ze dne: 24.08.2021 14:13:31     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek: nemazat!
Netušil jsem, že se tu dočkám takové legrace :DD Je to skutečně k popukání číst. Beste, nemazat! Ponecháme pro příští generace k obveselení. Myslím, že se budou za břicha popadat :D

Komentář ze dne: 24.08.2021 14:38:40     Reagovat
Autor: - Úřad statistiky foglarovských disputací (@)
Titulek: Jubilejní 100. příspěvek
Hurá! Tato diskuse dosáhla už úctyhodného počtu 100 příspěvků. Jen tak dál, přátelé!

Komentář ze dne: 24.08.2021 14:54:02     Reagovat
Autor: - Nairolf (@)
Titulek: nemazat
...Ponecháme pro příští generace k obveselení. Myslím, že se budou za břicha popadat ....
Nebudou, nebudou se smát, nebudou ani plakat, ale budou zvracet, když si přečtou tvoje výroky

Komentář ze dne: 24.08.2021 18:04:23     Reagovat
Autor: - Nenávistný foglarovec (@)
Titulek: pro všechny
KDO URČUJE, KDO JE TO VLASTNĚ FOGLAROVEC?

Komentář ze dne: 25.08.2021 11:01:26     Reagovat
Autor: - Majgur (@)
Titulek: Titulek: No jistě
Miloši, ty duchaplné vlastenecké řeči o tvé předlistopadové minulosti, vůbec neber na vědomí. To jsou tlachy dnešních hrdinů, kteří byli v minulosti zalezlí doma a celé jejich hrdinství spočívalo v tom, že při světle baterky si četli Hochy od Bobří řeky. Je málo osob takových jako ty.
Všem těm současným rádoby kádrovákům, kteří bleptají něco o tom, že kádrovák = politruk u armády a nebo významná a vlivná osoba v podniku bych chtěl říct, že mají naprosto mylné a zkreslené informace.
Kádrovák nebo li v současnosti personalista byl jen a jen úředníček, který o ničem nerozhodoval, a už vůbec ne o tom zda někoho přijmout a nebo propustit - to je úplná zcestná informace. Tento úředník jen shromažďoval osobní data pracovníků, stejně jako je tomu dnes. A dávat k němu rovnítko s politrukem u armády :-) I armády měla své kádrové nebo-li v současnosti personální oddělení, které s politruky nemělo nic společného.
Ale to jsem trochu odbočil.
... Každý kdo zná Miloše Vraspíra (Bobra) m i potvrdí, že je to člověk, který skautingu i odkazu Jaroslava Foglara věnoval celé své "JÁ". Je málo takových jako je on.
A co byl nebo nebyl před listopadovým převratem je úplně jedno.
Určitě se živil poctivě jako téměř všichni. Jeho chybou asi bylo, že v té dnes tolik demonizované době patřil k normálním slušným obětavým lidem, kteří pro druhé udělali první a poslední. Dnes je prostě každý lump a darebák z předlistopadové éry tím největším hrdinou a každá lumpárna z tehdejší doby je hodnocena jako boj proti minulému režimu

Komentář ze dne: 25.08.2021 13:00:36     Reagovat
Autor: - Anonym (@)
Titulek:
Tak jestli sem Bobr chodí pravidelně, tak si dost možná dávno jistou osobu správně zařadil, a nejspíš její komentáře ani nečte, aby si je mohl brát osobně. Sice tím přijde o hodně legrace, ale zase si díky tomu neukroutí hlavu. No a jestli ty komentáře čte, tak stejně jako ostatní nejspíš nebere osobně nic od někoho, kdo současně kádruje a moralizuje, aby se sám choval jako dobytek a prosil o cenzuru vždy, když se jemu hodí.

Majgur, mezi kádrováky byli zapálení komunisté i normální lidé, stejně jako kdekoliv jinde. I mezi straníky byli rozumní lidé, kteří sice sami myšlence komunismu věřili, ale nechovali se jako svině. Má matka byla přesně takovými kdysi přijata do zaměstnání, když ji dvakrát předtím po dotazu na členství ve straně a dva roky ve vězení jejího strýce (kvůli politice) poděkovali a ukázali dveře. A naopak, nestraníci na běžných pozicích dokázali druhým velmi zavařit donášením a dalšími svinstvy. A jak naznačujete, čím větší je dnes někdo hrdina v boji s komunistama, tím spíš má sám nebo jeho rodina škraloup a tohle řvaní je jen snaha o zakrytí nebo vyrovnávání se špatným svědomím, případně je to hra na hrdiny, akorát s křížkem po funuse. No, a zatímco Bobr něco nejen pro skauting reálné udělal, ti, co si ho nejvíce berou do huby, dělají čemukoliv spojenému se skautingem, Foglarem nebo tímto webem akorát ostudu.

Komentář ze dne: 25.08.2021 13:08:43     Reagovat
Autor: - Majgur (@)
Titulek: Autor: - Anonym
Díky, naprostý souhlas z mé strany

Komentář ze dne: 25.08.2021 22:19:31     Reagovat
Autor: - Lízner (@)
Titulek: Foglarismus a skauting je totéž?
No, nevím sice, co Bobr tolik toho udělal pro skauting - ale udělal určitě pro to, aby myšlenky a tvorba pana Foglara žily i dnes. Pravda, mezi Foglarismem a poluparizací skautingu možno s trochou nadhledu položit rovnítko, ale mírnil bych vytváření synonymu Bobr = skat. Foglarovec, to ano, velký ano, ale skaut asi ne. I když, pokud si vzpomínám, před několika lety dostal ve Sluneční zátoce nějakou medaili, snad za rozvoj skautingu. Tak to pak jo.

Komentář ze dne: 26.08.2021 07:37:56     Reagovat
Autor: - Majgur (@)
Titulek: Titulek: Foglarismus a skauting je totéž?
S vaší úvahou se lze jen a jen ztotožnit

Komentář ze dne: 26.08.2021 10:20:16     Reagovat
Autor: - Uživatel (@)
Titulek: faktograf
Nevím, jak ostatní, ale mě by celkem zajímalo, co udělal Bobr pro skauting...

Komentář ze dne: 26.08.2021 10:57:08     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek: co jsem psal
"Dovedu pochopit, že k tomu leckdo byl donucen pod tlakem okolností; byla to hrozná doba pod vládou primitivů, že si to dnešní generace neumí ani představit."

Čili dovedu pochopit, že někdo byl třeba i agentem StB, pokud mu šlo o život a podobně. Pokud k něčemu nejsem tolerantní, tak je to cílená, záměrná aktivita poškozující jiné lidi, k vlastnímu oportunistickému prospěchu, která měla posloužit jako výtah k lepšímu pracovnímu umístění atd. To je mimo možnosti pochopení a tolerance.

Komentář ze dne: 26.08.2021 12:33:13     Reagovat
Autor: - Majgur (@)
Titulek: Titulek: co jsem psal
Můžete mi prosím vysvětlit co si představujete pod slovem
"oportunismus"? a jeho spojení se slovem prospěch?

Komentář ze dne: 26.08.2021 12:53:07     Reagovat
Autor: - Anonym (@)
Titulek:
Neuvěřitelné, že? :-) Ještě pár takových komentářů a budu muset shánět náhradní bránici.

Komentář ze dne: 26.08.2021 13:13:31     Reagovat
Autor: - Superhrdina Stihoman (@)
Titulek: Lásko, tady se ti smějí už i reklamy
Péťa je původní originálně jedinečný unikát.
Lásko, předchozí věta je narážka na tvůj žblept. To kdybys mě chtěl opravovat, lásko. Aby sis opět neuřízl ostudu, lásko, a lidi z tebe zase neměli srandu. Záleží mi na tobě, lásko.
Nezapomněl si někomu něco vrátit? Popřemýšlej o tom, lásko.

Komentář ze dne: 26.08.2021 14:03:46     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek: lásko
Něco vrátit? Myslíš kondomy? Ale tys mi je věnoval.

Škoda, že tu píšeš pod anonymním krytím a hloupě si myslíš, že nevím, kdo jsi :)). A ještě k tomu zneužíváš Bohouška :(.

Komentář ze dne: 26.08.2021 14:08:50     Reagovat
Autor: - Michael Beranek (developpex.beranek@wanadoo.fr)
Titulek: Oportunista, česky prospěchář.....
....... se vždy přidá k těm, kteří mají jakýchkoliv úspěch, který se neřídí nějakými zásadami a jeho cílem je získat nějakou výhodu – oportunista je egoista, který se chová tak aby jeho jednáni přineslo nějaké výhody – především jemu samému.
Není to zrovna příliš pozitivni a charkterní znak být oportunistou.

Zaráží mne, že někdo muže tvrdit,

....„že předlistopadová doba byla ideální …..rozhodně se v ní normálním lidem žilo líp, než v tomto současném prasečinci“....

Asi se tomuto pisateli stýská po té době přelistopadové, jen je otázkou proč. Rád bych si otevřeně promluvil s někým, kdo v době předlistopadové, jak hrdě píše, projel....-

…..všechny státy severní Afriky, vystoupal jsem …. na vrchol Kilimandžára, byl na Cejlonu a Madagaskaru, plavil se po řece Orinoko ve Venezuele, byl na Kubě a v Mexiku, prošel Chilkootský průsmyk, plavil se po Yukonu, překročil obratník Raka a Kozoroha i severní a jižní polární kruh, nemluvím o jezeru Titicaca, Amazonce a Machu Pichu…..

….protože bych chtěl aby mne prozradil jak to všechno tehdy zmáknul. V okruhu mých tehdejších přátel nemám nikoho, který by tak úspěšně cestoval po světě. Moje zkušenosti jsou diametrálně rozdílné. Domovní důvěrnice měla takovou moc, že když nesouhlasila s výjezdem toho některého co bydlel v domě, který « spravovala », tak mohl jet pouze do Pardubic nebo do Třeboně. Jízda do Želené Rudy byla možná jenom pro některé (kteří měli tu správnou bumážku), jinak výlet tímto směrem skončil někde ve stanici Špičák, když ho kontrola dokladů nevytáhla z vlaku dávno před tím, třeba v Nýrsku.



Komentář ze dne: 26.08.2021 15:05:38     Reagovat
Autor: - Majgur (@)
Titulek: itulek: Oportunista, česky prospěchář.....
Děkuji. Reakci na můj dotaz jsem však čekal od původního autora toho prohlášení. Jsem sociolog a myslím, že, že jste to ve zjednodušené formě vystihl docela přesně. Chápu, že toto není místo k rozsáhlým debatám na uvedené téma. Jinak k dalšímu obsahu vašeho článku, pokud se mohu vyjádřit, můžete mít oba pravdu, hodnotíte-li problém každý se svých osobních zkušeností. Také jsem měl možnost cestovat, ne sice v takové míře jako pisatel těch zajímavých exotických míst a pokud se k mým cestám vyjadřoval domovní důvěrník, tak jsem o tom ale nebyl informován. V žádném případě však nezpochybňuji vaše zkušenosti.

Komentář ze dne: 26.08.2021 15:32:28     Reagovat
Autor: - Superhrdina Stihoman (@)
Titulek: Oportunistický prospěch, česky nesmyslný blábol
Oportunistický prospěch je nesmyslné spojení. To pro ty všechny dva, kterým to ještě nedošlo.
Péťo, píšu v hádánkách, abys pochopil jen ty. Ale hloupému napověz, Péťovi to rovnou řekni. Ani pak to ale nebude stačit. Holt někdo má, někdo nemá. A ty nemáš, Péťo. A mít nebudeš, Péťo. A furt se s tím nedokážeš smířit jako s tím dalším, co tě tak trápí a tajíš před ostatními (mrk, mrk, koloušku).
O tom, kdo jsem, nemáš ani tucha, breptale Péťo. Dej si od tohoto kubalovského breptání pohov, Péťo. Na schizofreniky tvého typu může být na základě Zákona o spec. zdr. službách 373/2011 Sb., paragrafu 83 uloženo ochranné léčení.

Komentář ze dne: 26.08.2021 16:04:02     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek: lásko
Že by slavný Pavlík Váňů? :D Ale to je mi potěšením :)

Komentář ze dne: 26.08.2021 16:09:16     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek: Pavlíku
Víš ty co? Já nebudu na tvoje pindy už reagovat, ju? Měj se hezky.

Komentář ze dne: 26.08.2021 16:15:44     Reagovat
Autor: - Anonym (@)
Titulek:
Oportunistické jednání, oportunističtí lidé, ale v žádném případě ne oportunistický prospěch.

Superhrdina Stihoman, už dvakrát jsem dával doporučení nechat ho vykecat. Ale vy si, lidi, nedáte říct, a nedáte! ;-D Je to legrajda, chápu, taky si někdy neodpustím zaglosovat, ale když si člověk uvědomí, že on to myslí vše vážně, tak to končí veškerá legrace a lepší je nechat ho napospas jeho grafomanii, bludům a projevům velikášství.

Komentář ze dne: 26.08.2021 17:09:15     Reagovat
Autor: - Superhrdina Stihoman (@)
Titulek:
Jak může Péťa s tajemstvím vědět, že píšu pod anonymním krytím? Admini Bohumila předávají informace o přístupech dál? Nebo Péťa s tajemstvím kecá a hraje si na velkého hackera, kterému v reálu dělá problém i práce v terminálu?
Nejsem žádný Pavlík, Péťo. Klidně mě tak ale ve svých fantaziích, a že jich nemáš málo, oslovuj, Péťo.

Anonyme, děkuji víc než velmi za radu a doporučení. Toto se ale týká mě a Péti s tajemstvím a jsem schopen vše ukočírovat. Nejsem superhrdinou pro nic za nic.

Komentář ze dne: 26.08.2021 17:53:59     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek: honzík
Dobře, Honzíku Šmíde, anonymním krytím jsem myslel, že píšeš pod anonymní přezdívkou. Bye a pozdravuj svého teplého bratra. Myslím, že tvoje cinty tu nikoho nezajímají. A jestli se chceš nějak realizovat, máš na to pravačku.

Komentář ze dne: 26.08.2021 18:03:11     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek: závěrečné vysvětlení
Jan Šmíd spolu se svým teplým kámošem před několika lety na mě podal stížnost na mravnostní oddělení kriminálky. Mysleli si, že mi udělají peklo na zemi, ale jejich "udání" bylo smeteno pod koberec jako neodůvodněné. A tento chlapec se rozhodl se mi "mstít" tímto primitivním způsobem. Mně je to jedno, vadí mi, že tím obtěžuje zdejší čtenáře, kteří si přišli přečíst něco o Foglarovi a foglarovkách, ne číst úchylnou seberealizaci mimořádně osobnostně patologického člověka.

Těmto čtenářům se omlouvám s libuji, že již nebudu na podobné zprávy reagovat. Nemám to zapotřebí.

A pro milého Honzíka - pedofila ze mě neuděláš, blbečku. Já byl zneužívané děcko od pěti let. Mysli si, co chceš. Ale pamatuj, uvidím-li jediný náznak toho, že o mně šíříš lejna, máš na krku žalobu. Hajzle.

Komentář ze dne: 26.08.2021 20:49:19     Reagovat
Autor: - Anonym (@)
Titulek: Šokující
Možná se z pana Kubala/Kubaly, který měl být pak pan Váňů a nakonec je z něj pan Šmíd, do zítra vyklube ještě dalších x lidí, kteří si v minulosti něco vymysleli proti panu PV, aby se mu mstili. Bez ohledu na to, kdo je kdo a kolikrát byl PV údajně křivě obviněn, neměli by tuhle informaci mít rodiče dětí, se kterými na základě té "kladné lékařské zprávy od psychologa" přichází (jestli to stále platí) tato osoba do styku? Když už tu hlavní kádrovák a moralista psal něco o právech na informace v souvislosti s panem Břicháčkem, tak tohle je tuplem věc, kterou by ti, kterých se to týká, tedy rodiče, měli vědět, ať na to zákon pamatuje nebo nikoliv. Ať si pak závěr udělají rodiče sami, ale aspoň tu informaci by mít měli.

P. S. Ti lidé, o kterých PV píše, by měli být též zpraveni, zvláště pan Šmíd, vzhledem ke kontextu, ve kterém je zmíněn.

Komentář ze dne: 26.08.2021 22:15:38     Reagovat
Autor: - Superhrdina Stihoman (@)
Titulek: Kundera by se divil, Kundera by záviděl
Péťo, ty breptale jeden, že si nedáš pokoj. Píše se zameteno pod koberec, nebo smeteno ze stolu, Péťo. Tak či onak, v praxi jde téměř vždy o nedostatek důkazů, Péťo, a neochotu policie to více a hlavně správně řešit. Ženy o tom vědí bohužel své. Neházej na druhé, že s něčím obtěžují, Péťo, napsal jsi to sám a dobrovolně.
Teď to nejlepší, Péťo, část první. Nejsem ani Honza, ani Šmíd, Péťo, o tom člověku jsem nikdy neslyšel. Natropil jsi toho asi tolik, že netušíš, odkud vítr fouká, tak na sebe práskáš i co nevíš a přecházíš do ofenzívy, Péťo, abys druhou stranu vystrašil a umlčel ji. Dopředu předkládáš svou verzi událostí jako přípravu obecenstva na verzi protistrany. Lidé tvého typu, Péťo, říkejme jim manipulátoři, toto dělají běžně. Bylo to ale úplně zbytečné, Péťo, žádná verze nepřijde a ani přijít neměla. Protože, a to je druhá část toho nejlepšího, Péťo, z mé strany se jednalo od začátku o žert, který neměl žádný cíl. Byly to narážky na tvou paranoiu, Péťo, ta slaďoučká oslovení reakcí na tvé lásky a celkově šlo o diskusní škádlení bez cíle, říkejme tomu třeba trolení, které by z mé strany brzy skončilo.

Komentář ze dne: 27.08.2021 07:06:15     Reagovat
Autor: - Majgur (@)
Titulek: Oportunistický prospěch, česky nesmyslný blábol
Kladně vyjádření, které jsem podal k vysvětlení pana Beránka, jsem dal na základě toho, že on zřejmě čerpal z informací, které si takzvaně "vygugloval" - o něčem takovém se tam píše. Nepovažoval jsem za vhodné na těchto stránkách tuto otázku podrobněji rozvádět. Tomu kdo chápe výraz, který použil, není třeba nic vysvětlovat.

Komentář ze dne: 27.08.2021 07:23:45     Reagovat
Autor: - Majgur (@)
Titulek: Sborník nezávislých Foglarovců
Přátelé, nemá někdo zájem koupit nepoškozené, jako nové a
za rozumnou cenu - Sborníky nezávislých Foglarovců?
Čísla 4, 5, 6, 7, 8

Komentář ze dne: 27.08.2021 08:06:28     Reagovat
Autor: - Úplně náhodný kolemjdoucí (@)
Titulek: Jsem němá. Pořád. Od narození...
A, o čem se zde vlastně vede řeč?!

Komentář ze dne: 27.08.2021 09:05:22     Reagovat
Autor: - Nairolf (@)
Titulek: Titulek: Oportunista, česky prospěchář.....
Pro pana Beránka

Nesprávně jste uvedl moji citaci:
Já jsem NENAPSAL, že předlistopadová doba byla ideální, ale
já jsem NAPSAL, že NETVRDÍM, že předlistopadová doba byla ideální
a to je rozdíl,

Komentář ze dne: 27.08.2021 12:18:39     Reagovat
Autor: - Václav Břicháček (@)
Titulek: Poselství sněmu Junáka 2008
Potřeba výchovy, vzdělání a mravnosti je dnes snad ještě naléhavější než dříve, a naše odpovědnost za zítřek nemůže a nesmí zmizet z našich úvah!

—Václav Břicháček v Poselství sněmu Junáka 2008

Komentář ze dne: 27.08.2021 12:30:29     Reagovat
Autor: - Michael Beranek (developpex.beranek@wanadoo.fr)
Titulek: Někdo byl spokojen, jiný seděl v lapáku
Nairolfe, máte pravdu – správná citace je:

Netvrdím, že předlistopadová doba byla ideální, ale rozhodně se v ní normálním lidem žilo líp, než v tomto současném prasečinci

A také jste napsal:

Já také patřím k těm, kteří pamatují předlistopadovou dobu.
Na rozdíl od tebe jsem přesvědčen, že to byla oproti dnešku
nádherná doba, krásný život.

Takže podle Vás ta doba nebyla ideální nýbrž krásná a nádherná. Na to byste se měl zeptat těch kteří třeba rubali uran pro SSSR v Jáchymově.
Naše mínění dost rozcházejí. Každá doba, třeba i okupace, tedy léta 1939 – 1945, má v sobě něco pozitivního a něco negativního a pohled na tu dobu většinou bývá velice subjektivni, podle toho jak se ta doba na tom člověku podepsala.

Někdo byl za komoušů spokojen a někdo ne.

Komentář ze dne: 27.08.2021 13:21:56     Reagovat
Autor: - Majgur (@)
Titulek: Názor k době minulé
Přátelé, doufám, že omluvíte starce, který z titulu své profese sociologa, si dovoluje vstoupit do diskuse o "době minulé". Můj názor je, že oba pisatelé vedoucí tento spor - dáli se tak říci, mají pravdu. Každý tuto dobu
hodnotí z úzkého pohledu svých osobních zkušeností. Faktem však zůstává, že na základě poznatků komise světové banky, která v naší zemi prováděla jakýsi audit v počátku devadesátých let a to na základě doporučení tehdejšího prognostického ústavu a pozvání tehdejší vlády zjistila velice zajímavé informace, které sice byly původně určeny k seznámení široké veřejnosti, ale nikdy zveřejněny nebyly. Proč? Všechny oblasti života v naší zemi byly hodnoceny v superlativech, kromě jediné oblasti a to oblasti informatiky a počítačových systémů, Bylo konstatováno, že české a slovenské země dosáhly svého civilizačního vrcholu v období 60.-80. let, co se týká vzdělanosti, životní úrovně, majetku domácnosti, schopnosti realizovat velké projekty, technického pokroku, dětského zdravotnictví a dalších oblastí.
Další pozdější průzkumy prokázaly, že po pádu předlistopadového režimu následoval prudký úpadek.. Tuto skutečnost nedávno shrnul profesor Budil - Češi se během jedné generace změnili z národa schopného postavit jadernou elektrárnu v národ, který má problém zaplátovat dálnici. Dramatický a nepředstavitelný úpadek postihl školství, vzdělanost, kulturu, průmysl, zemědělství, obranu, státní finance, národní sebevědomí. Přínosy 90. let jako nárust osobní svobody, zakládaní malých firem se ukázaly jako krátkodobé. V roce 2019 jsem se podílel na průzkumu veřejného mínění, který měl ukázat jak lidé preferují nový režim. Odpovědi tehdejších dospělých by asi novou moc i řadu lidí zklamali. A není to jen tím, že pro starý režim horovali tehdejší funkcionáři. Naopak mnohem výrazněji jej preferují lidé, kteří se živí rukama. A to i tehdy když do minulého režimu zahrneme jeho velmi stinné stránky, které nepochybně existovaly, v tom nemá smysl si cokoliv nalhávat.
Ano jednotlivci zbohatli, ale země zchudla.
Čtenáři prominou pošetilosti starého člověka. nikomu nevnucuji tyto poznatky, souhlasit se mnou nemusíte, ale to nejsou názory jednotlivce, to jsou poznatky z výzkumů,

Komentář ze dne: 27.08.2021 17:28:00     Reagovat
Autor: - Anonym (@)
Titulek:
I když bych se v té době měl skvěle, těžko by se mi žilo s vědomím, že jiní lidé, nepohodlní pro režim, nemohou pracovat, studovat, případně jsou v lochu nebo popravováni (platí hlavně pro 40. a 50. léta). A ještě hůř by se mi žilo s tím, že bych se tím nepohodlným pro režim mohl stát i já, i když bych takzvaně držel hubu a krok, protože mezi ty nepohodlné se dostali i lidé, kteří byli režimu jen podezřelí a třeba nic špatného nedělali, nebo měli nepohodlné příbuzné.

Jsme na webu o foglarovkách, takže další věc, která by mě trápila, by spočívala v tom, že bych nemohl číst závadné autory, včetně Foglara, sledovat závadné filmy apod. Že by někdo mohl to, co někam napíšu (předpokládejme, že by internet existoval v podobě jako dnes), podrobit zkoumání, donést na vyšší místa a úředníci by se mnou zatočili pěkně po soudružsku, protože šířím závadné myšlenky.

Nikomu neberu jeho preference a právo na subjektivní hodnocení, ale jsou prostě důležitější věci než "sociální jistoty a dovolená v Jugoslávii", aspoň pro mě. A že transformace přinesla kupu problémů a některé jsou tu s námi dodnes je pravda, ale zase, bez toho režimu by nemuselo k transformaci vůbec dojít a ty problémy by tu nebyly. Je nutno odlišit příčinu a důsledek.

Ohledně toho, co píše Majgur, kdy zmiňuje nejen ty socální jistoty, ale ekonomiku, vzdělanost a další, tak jistě, něco možná bylo lepší i objektivně, nejen dle toho, jak to vnímají lidé. Ale, a je to dost podstatné ALE: Zatímco v minulosti bylo něco dané a nešlo kvůli systému změnit, dnes ta možnost je a pokud jde něco od desíti k pěti, není to vždy vinou systému, nebo je ten systém vinen zanedbatelně. Dále je nutno zmínit globální faktory. Není jen ČR, aby vše, co se tu děje, bylo dané poměry v ČR, ovlivňuje je i světové dění a i při stejných podmínkách socialismu by ke změnám, ke kterým dnes dochází u nás a jsou hodnoceny negativně, došlo nevyhnutelně také.

Lidé mají tendenci si idealizovat mládí a vzpomínat na to dobré, ne na to špatné, pak vnímají současné problémy silněji než v minulosti. Dnes jsou svobodní, takže problém nesvobody minulosti nevnímají, dnes si něco koupí a kvalita je prachbídná (i když mají možnost koupit totéž v lepší kvalitě téměř vždy, jen to je dražší), což se jim v minulosti nestalo, protože některé výrobky kvalitnější objektivně byly. Naproti tomu už ignorují fakt, že polovina sortimentu vůbec nebyla k mání. To srovnání bude mít vypovídající hodnotu tehdy, když stejné lidi vezmeme a strčíme zpět do minulosti se zkušeností ze současnosti. Což bohužel nejde.

Diskuze nejen na tohle téma jsou skoro vždy k ničemu, protože do ní přicházejí lidé s už jasným názorem, postojem, kdy si pak hledají argumenty pro podpoření toho postoje. Kdysi to bylo lepší, protože... Kdysi to stálo za starou belu, protože... A tak pořád dokola. Některým lidem prostě vyhovuje současnost s negativy více než jiným, někteří si to třeba jen myslí a naopak by se jim žilo lépe tehdy (nebo žije lépe dnes než tehdy a nejsou si toho vědomi). Nemá smysl se přesvědčovat.

Pokud jde o pana Břicháčka, Bobra a další, kteří jsou někde vedeni nebo byli ve straně a dnes je jim to vyčítáno a interpretováno jako snaha o vlastní prospěch, kdy preferovali vstup nebo podpis (aniž by pak udělali cokoliv špatného, nebo dokonce některé lidi kryli) před rovnou páteří - když bych měl podepsat třeba náckům s tím, že by mi bylo připomenuto, ať nezapomínám na to, že mám rodinu, děti, tak bych podepsal taky. Ten podpis nikomu neublíží. Obětoval bych své ideály a přesvědčení, ale musel bych se s tím vyrovnat jen já, a obětoval bych je za to, aby mohli moji blízcí, kteří jsou v tu chvíli závislí jen na tom mém podpisu, žít dál, nebo studovat, pracovat apod. Pak bych kličkoval, mlčel, jako to dělali desetitisíce lidí, kteří podepsali. Věděli hodně, ale neřekli ani slovo, nebo naopak druhým pomáhali, když tu možnost měli. Důležitý není ten podpis, kývnutí, důležité jsou činy. Stejně jako není důležité to, že si někdo na netu v době, kdy jsou války dávno skončené, hraje na hrdiny, ale jak vidno přímo na jednom zdejším exempláři, s činy je to pak o poznání horší. Napsat nebo podepsat může kdokoliv cokoliv, ale počítá se něco úplně jiného a to by se mělo i hodnotit.

Komentář ze dne: 27.08.2021 17:36:28     Reagovat
Autor: - Anonym (@)
Titulek:
Ke třetímu odstavci, kde píšu o transformaci, příčině a důsledku doplnění:
Taky se nelze donekonečna vymlouvat na 40 let komunismu, jak se to často dělá, když se to zrovna hodí, a ono se to některým hodí často.

Komentář ze dne: 27.08.2021 22:48:08     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek: překvapení
ad Anonym: Nevím, kdo jste, ale posledním odstavcem předchozího příspěvku jste velmi pozitivně překvapil - podepsal bych se pod to zcela. Ale to je to, o čem jsem psal dříve - někdo podepsal, nebo dokonce byl ke spolupráci přinucen, protože rodina a lidi, na kterých záleželo. Psal jsem, že doba byla zlá, proto nelze odsoudit šmahem každého, kdo podepsal. Proto jsem třeba o MV Bobrovi nenapsal ani slovo, protože jeho roli a funkci a činnost a případné motivy neznám. Popravdě to samé se týká i Břicháčka, tady vycházím jen ze vzpomínek pamětníků. Já jsem jeho kartu v archivu vážně nezkoumal. Nicméně pamětníci tvrdí, že to byl přesvědčený estébák a komunista. Já se s ním setkal jednou, dokonce jsme spolu docela dlouho mluvili o samotě, udělal celkem dobrý dojem, ale o těchto věcech jsme se fakt nebavili, nevěděl jsem o nich. Takže ano, možná jsem nemusel být s tím odsouzením tak šmahem hotový. Nicméně - opakuju poněkolikáté - držím se vzpomínek pamětníků. A ti tvrdí, že to Břicháček dělal z přesvědčení. Nevím, jak byl aktivní, koho udal atd. Řeším jen to, že to podepsal z přesvědčení. A pomáhal zlikvidovat Junák (což je doložitelné). Takže tak.

Komentář ze dne: 28.08.2021 13:44:21     Reagovat
Autor: - Superhrdina Stihoman (@)
Titulek: Péťa strikes back
Valachu Péťo, ty jsi ten poslední, který může hodnotit komentáře ostatních. Doznáním se k minimálně sex. obtěžování mladistvých ses diskvalifikoval z diskusí nadobro a měl bys chodit kanaláma, Péťo. Ne tu nadále exhibovat.
Že nevíš, kdo je Anonym? Jak to? Je to přece Kubala, Péťo! Kdyby to náhodou Kubala nebyl, je to kdokoliv z těch mladých kluků, na které jsi něco zkoušel, Péťo. Kolikpak jich vlastně bylo? Přiznej se, je to polehčující okolnost, Péťo.

Komentář ze dne: 30.08.2021 11:47:28     Reagovat
Autor: - Vacetis (@)
Titulek: něco do diskuze
Ano, z obsahu všech článků vyplývají osobní poznatky a zkušenosti jednotlivců, kterými argumentují na základě dostupných informací našich sdělovacích prostředků a nebo z osobních kontaktů s pamětníky.
Ale možná by stálo za úvahu, přečíst si, dnes již odtajněný projev bývalého presidenta USA Regana,v době kdy byl ve funkci a který zazněl na poradě s vedoucími představiteli tajných služeb USA, kde jich seznamoval s plánem likvidace států socialistické soustavy a nebo projev "Železné lady Margaret", na poradě představitelů zemí ekonomických špiček, jak to tehdy tomu říkalo a kde upozorňovala, že roční růst HDP ve státech RVHP je vyšší než v západních zemích, že státy Varšavské smlouvy nelze zlikvidovat vojenskou silou ani ekonomicky zničit. Jejich likvidaci lze provést jen a jen manipulací myšlení jejich obyvatel. Vytvořit páté kolony rozbít zevnitř, a to se jim povedlo na výbornou.
Myslíte, že těm kdo pohybují pákami světového dění, jde o svobodu myšlení člověka? Zamyslel se někdo o co jim vůbec jde? Oni moc dobře vědí, že takzvaná svoboda projevu běžných lidí, jim nemůže vůbec uškodit
Těmto lidem jde jen a jen o ničím neomezenou moc a o stále větší a větší zisky. Jdou na to chytře, ne tak blbě jako komunisti.
Človíčku... opájej se svobodou projevu, myšlení, cestuj si kam chceš, na tu máš svobodné volby, vyber si mezi tou snůškou pochybných charakterů, jsi přeci svobodný člověk, "hurá" ale zisky z tvé práce půjdou do našich kapes.
Co je to za svobodu, jestli máte hypotéku, kterou budete splácet skoro celý život, nestáváte se tak doslova novodobým otrokem banky?
Možná by stálo za to, kdyby jste si přečetli knihu od Jacka Londona
"Železná pata", mám obavy, že ten budoucí svět se vůbec nebude lišit od toho o kterém tento spisovatel ve své knize píše. Moc rád bych se v tomto zmýlil

Komentář ze dne: 31.08.2021 14:08:33     Reagovat
Autor: - Demos (@)
Titulek: Budoucnost
Také já s troškou do mlýna
1.) Nejprve se zesměšní celý národ
Jste nevzdělanci. V Nepálu je každý pasák yaků bakalářem. Tak se založí v
každé opuštěné stodole soukromá vysoká škola, aby i holka tančící u tyče, či líný
synek čilého podnikatele měli Bc. Nejde o kvalitu, jde o statistiku. Klasické
university opustí svou tradici Alma mater a zaplevelí se obory o kterých uvažoval
kdysi v Haliči Jára da Cimrman.
Názory a práce univerzitních profesorů, které titul ctí, převálcují mediálně
nejrůznější buznoexhibicionisté.
Ze státních základních škol se inkluzivními a jinými věčnými experimenty
vytvářejí budoucí školy pomocné, na nichž hlavní slovo budou mít nejrůznější
metodičky z oborů inkluze, integrace, imigrace, a vypravěčky korektních
pohádek o princi Bajajovi z Ugandy a jeho registrované partnerce Popelce z
Damašku.
2.) Pak je třeba zničit národní ekonomiku, hlavně průmysl
Nic neumíte. Všechno, co jste kdy vymysleli a vyrobili, byl neprodejný šunt.
Nikdo ve světe nestojí o vaše nákladní tatrovky, motorky, sigma pumpy, letadla,
obráběcí a textilní stroje, sklo a bižuterii. Zavřete vaše továrny a místo nich
otevřete montovny. Aby se neřeklo, na chvíli necháme zazářit pár vašich
slovutných „kapitánů průmyslu“. Ti se nakonec za pár let se svými Titaniky
propadnou do septiku, protože nevěděli, že správný kurz určuje kompas a ne
teploměr.
Vy jste tak neschopní, že si ani neumíte načerpat minerálku z vaší země, vy si
dokonce neumíte ani nahnat pitnou vodu do vodovodních trubek. Ještě, že jsme
tu my a za mírný bakšiš to pro vás uděláme sami.
Rozinky vyzobeme, ze zbytku uděláme sklady ojetých pneumatik, a co by nám
mohlo jó konkurovat odkoupíme, utlumíme a zavřeme.
A pokud se to českému „proletariátu„ nelíbí, tak bacha. Stačí jeden letecký most
z Ulánbátaru a můžete se pakovat. Za devět měsíců se nám počet budoucích
zaměstnanců ze země olgoje chorchoje zdvojnásobí.
3.) Zvláště důležité je zlikvidovat zemědělství a potravinovou soběstačnost.
Začne se žvaněním, že celá desetiletí jsme jedli jedovaté potraviny. A s námi se
trávili autobusy plné Rakušáků luxujících cukrárny ve Znojmě a dalších
jihomoravských městech. A kolony Němců, kteří se v Karlových Varech či
Mariánkách cpali kachnou se zelím a vzdychali Mein Gott, ta kachna voní po
kachně.
K čemu vlastně potřebujete zemědělství. V Maroku je brambor a jahod, že
vám je levně dovezeme a draze prodáme. K čemu sady. V Chile a Jihoafrické
republice je tolik hrušek, že se pod nimi lodě prohýbají. Na Novém Zélandu je
jablek jak euromravenců. Po Evropě bloudí kamiony s tunami kuřat, prasat a
skotu a vy byste se chtěli mořit nějakou samovýrobou. Mléko je navíc nezdravé a
jogurt dnes dokážeme udělat i z bramborového škrobu. Pěstujte naftořepku, a
budete druhý Kuvajt. A opuštěné kravíny a vepříny jsou přece nejlepší skleník
pro pěstování bylinek typu Hanojská majoránka.
4.) Ta nejdůležitější etapa je pak znesvéprávnění národa.
Zformuje se banda speciálních věrozvěstů, kteří nám začnou vyčítat, jak jsme
nemultikulturní šovinisté, kteří utlačují své spolubližní. K nim se připojí i
saudskoarabský komisař a prohlásí „u vousu Prorokova, u nás se mají ženské
líp, než ta vaše vykořisťovaná etnoskupina“. Neúspěch desítky let trvajících snah
o integraci se vysvětlí tím, že při integrování byla pošlapána jejich práva na
zachování specifických rysů jejich obohacujcí odlišnosti „.A tak posilujeme
zachování odlišnosti zvětšením průměru penězovodů a zvyšování počtu jejich
aktivistických údržbářů.
Zásadou likvidace národa je ustupování rostoucím požadavkům všech
exotických odlišností a označování opravdových hodnot za měšťácký
přežitek staré Evropy.
Pochod anální hrdosti se povolí se vší slávou, demonstrace proti němu se
zakáže jako vyvolávání třídní nenávisti proti pavím pérům v rektu.
5.) Poslední etapou, je vstup do celoevropské organizace.
Protože v jednotě blbosti je síla.
Když ze samostatných přiblblých jedinců dokážete vytvořit uřvaný dav, pak ze
samostatných států nakonec dokážete vytvořit sebedestruktivní unii.
Současný příliv obžerných uprchlíků je jen poslední sloka unijní hymny
Óda na radost. Jmenuje se rekviem za zbabělost.
***
Je těžké pochopit a rozumově vysvětlit takovou hlubokou a zrychlující se
degradaci Evropy, která se žene do zkázy a ještě jí k tomu hraje orchestr z
Titaniku.
Možná opravdu existuje Bůh, který si říká: Dal jsem vám Evropané svobodu
volby. A takhle to dopadlo. Tak víte co ? Jdě

Komentář ze dne: 06.09.2021 10:57:44     Reagovat
Autor: - Petržela (@)
Titulek: Naprostý souhlas s Demosem
Za cenu imaginární svobody a nezdravého obžerství jsme ztratili všechno to, čeho jsme si nevážili, to je klidného a bezpečného života. Ztrácíme národní hrdost, sociální jistoty. Ztratili jsme fabriky, majetky, ztratili jsme stát. Zůstaly nám nesplatitelné dluhy, zůstaly nám nejistoty a obavy z budoucnosti. Již nikdy se nevrátí to hezké, co z nás dělalo lidi. Kde jsou zpěváci, kteří nás těšili svými písněmi , kam se poděli ti vynikající skladatelé, spisovatelé, básníci? Vždyť 30 let žijeme jen ze vzpomínek, starých písní, starých filmů, her a kabaretů. Nově jsme se zmohli jen na nekonečné a plytké seriály, po vzoru západní prázdnosti. Pozbyli jsme veškerou tvůrčí minulou kinotéku .Jsme neustále krmeni západní propagandou a škvárovými americkými krváky z padesátých a šedesátých let. Již nikdy nezbudujeme takový obrovský průmysl, hutě, sklárny, chemičky, železnice, silnice, přehrady, elektrárny, doly. Již nikdy nepostavíme domy, které budou finančně dostupné pro mladé lidi, manžele, pro sociálně slabé. Všechno krásné jsme směnili za poplácání po zádech od nových kapitalistických "přátel". Můžeme jezdit na dovolenou do celého světa, obdivovat moře a cizí kraje, obdivovat pozlátko západního světa .Pak se vracíme zpět do vykradeného státu, kde nám již nepatří ani ta voda. Slepí a hluší jsme. A to ještě netušíme, že islamizace pod taktovkou EU i nám klepe na dveře. Pak již bude dovršena a uzavřena naše životní pouť. Cesta, na které jsme zbloudili ?Co čeká naše potomky? Máme hlavy v písku?

Komentář ze dne: 07.09.2021 16:15:15     Reagovat
Autor: - Name (nick) (@)
Titulek: Islamizace číhá za bukem
Ano, islamizace hrozí a číhá za bukem. Tedy, pardon, za gingem. A nastane-li, pak se Vlasta Sýkorová, Ha-Ha Bimbi i Podkova budou muset v seriálech překreslit s burkou, ale spíše se celé navléknou do habitů od hlavy k patě. Otázkou je, kdo to bude kreslit. RŠ už kreslil Bohumír i Marko Čermák, možná to bude nějaký Abdullah Cher Mak.

Komentář ze dne: 08.09.2021 07:00:06     Reagovat
Autor: - Petržela (@)
Titulek: Islamizace číhá za bukem
Dle mého názoru jste to vystihl naprosto přesně

Komentář ze dne: 25.10.2021 20:16:14     Reagovat
Autor: - Kamil Vích (@)
Titulek: krásná diskuze
Čtu tuto diskuzi již potřetí a nepřestává mne fascinovat její proměnlivost. Počáteční příspěvky plné uznání a díků autorům sborníku jsou ve střední části diskuze postupně nahrazovány osobními útoky či zhrzenými a vyšinutými výkřiky, přičemž nechybí ani exkurz do světa prapodivných politických stran, aby se na závěr, jako potvrzení celkové ujetosti tohoto "románu v příspěvcích", objevily reklamní spamy nabízející půjčky. Doporučuji celou diskuzi zkopírovat a použít jako středobod dalšího sborníku, na kterém se formou vědeckých statí může popást nejeden odborník. Psychiatry počínaje a sociology konče.

Foglarovské výroky
"Rozsviťte si čaj!" - spiritista pan Pilgram mladému J. Foglarovi.
Vyhledávání
 
KNIHA NÁVŠTĚV
Bohouškovy trvalky
Výročí roku 2024
13 otázek - kvízy
Nejkomentovanější
Vyšlo od roku 2018...
19. 03. 2024
Počet komentářů: 24

Ocenění a vyznamenání pro Jaroslava Foglara
16. 04. 2024
Počet komentářů: 9

Jan Trojan - Roy: "Foglarovo dítě"
19. 03. 2024
Počet komentářů: 5

Saturnin a Stínadla - aneb Setkání Lídy Baarové a Adiny Mandlové v Havlově vaně
04. 04. 2024
Počet komentářů: 1

Foglarovskou ročenku 2023 bude distribuovat skautská nadace
16. 04. 2024
Počet komentářů: 1

reklama

* Bohouška připravuje redakce ve složení: Milan Lebeda - Alpín (vedoucí), Petr Molka - Best (webmaster), Tomáš Hromádka - Krizmen (redaktor). Bohoušek je připravován ve spolupráci s Pražskou pobočkou SPJF.
* Články vyjadřují názory autorů a jsou majetkem redakce a vlastníků autorských práv. Bez souhlasu redakce nesmí být žádná část Bohouška publikována a to jak v tištěné, tak elektronické podobě.
* Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.
* Na této stránce použité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.
* Zprávy, příspěvky a žádosti můžete poslat na .