| STÍNADLA |
Bohousek Zde
Rubriky
Nejčtenější články vydané v posledních 30 dnech
Prahou Jaroslava Foglara

Bydliště
Pracoviště
Klubovny
Tábořiště
Místa inspirace

Foglarovský svět
Tipy a vzpomínky pište na info@bohousek.cz, předmět: Prahou Jaroslava Foglara
Foglarovky
Bohoušek doporučuje

Komentáře

ke článku: Vyjde komiksová Chata v Jezerní kotlině J. Foglara a M. Čermáka v klasickém knižním i proužkovém vydání. Proužky budou vydány pro předplatitele
ze dne 22.09.2022, autor článku: Milan Lebeda - Alpín

Komentář ze dne: 22.09.2022 23:30:22     Reagovat
Autor: - frank M dux (@)
Titulek: Skvělá zpráva
Škoda, že čb verze nebude k dispozici i v klasickém formátu, ale to už hnidopiším. Jako obrana proti překupníkům je tohle asi nejlepší řešení.

Ještě takto udělat dotisk limitované trilogie, nebo v klasickém formátu vydat aspoň první dvě části trilogie v čb, třeba jen pro předplatitele, a byl bych velespokojen. :-)

Komentář ze dne: 27.09.2022 20:20:08     Reagovat
Autor: - Soptík (Dragoun7@seznam.cz)
Titulek:
Plně souhlasim dobrý nápad s předplacením . A dotisk trilogie bych tímto způsobem uvítal.
PD

Komentář ze dne: 28.09.2022 05:45:08     Reagovat
Autor: - Train driver (@)
Titulek: Ne dotisku!
Nemůže se dělat dotisk něčeho , co bylo vydáno jako limitovaná sběratelská edice!To "limitovaná"znamená, že je vydáno pouze omezené množství a dělá z toho takovou tu sběratelskou raritu.Každý,kdo to za nemalé peníze v tomto smyslu kupoval,by se cítil podveden ,včetně mne.
Chápu každého na koho se nedostalo,bylo to o rychlosti a trpělivosti (já na webu hlídal začátek prodeje přes tři hodiny), ale Vy zas musíte chápat druhou stranu.

Komentář ze dne: 28.09.2022 13:25:28     Reagovat
Autor: - M (@)
Titulek:
Dotisk ale limitované vydání nevylučuje, bude to pořád limitované vydání. Jen ten počet výtisků bude vyšší.

Lze to řešit ne dotiskem, ale dalším vydáním, s mírně odlišnou podobou, opět limitovaně a pro předplatitele.

Stejně se to neprodává na aukru za víc než za čtyři litry a kupují to zase jen šmelináři od šmelinářů. Proti tak mohou být jen šmelináři samotní. Na ty by se vůbec neměl brát zřetel.

My o tom nerozhodujeme, nakladatel a držitel práv ano. Když se oni rozhodnou znovu vydat, tak se to nemusí komukoliv líbit, může být kdokoliv naštvaný, ale na věci to nic nezmění.

Komentář ze dne: 28.09.2022 14:06:37     Reagovat
Autor: - Sběratel (@sběratel)
Titulek: Dotisk
Určitě nesouhlasím s dotiskem. To by byl podvod na lidi.
Pokud napíši, že je to limit 500ks, tak to má tak zůstat!
Je to o férovosti vydavatele.
Věřím, že pan Vávra je férový a že bude, tak jak uvedl - limit 500ks.
Aby to nedopadlo jak se Skautskou nadací.
To co provedli s Hochy od Bobří řeky časopisecké vydání červená varianta, to je ukázka toho, jak to být nemá.
To je podvod na sběratele. Nejdříve jich mělo být 100ks, nakonec jich udělali 120ks a potom ještě 50ks dotisk. A to nemluvím o Tleskačově deníku, taj snad už pátý dotisk.
A argument, ayb se dostalo na všechny a aby se neprodávalo za draho, to asi neuspěje bu žádného sběratele. To jde proti sběratelství...

Komentář ze dne: 28.09.2022 14:37:53     Reagovat
Autor: - M (@)
Titulek:
Limitované vydání ale znamená omezený počet, ne to, že se nikdy znovu další vydání neobjeví. Podvod by to tak nebyl. U dotisku je to asi diskutabilní a asi by to spíš být nemělo, ale další vydání je prostě možné, aniž by někdo lhal, snažil se lidi podvést apod.

A když jsme u toho podvodu... Pokud je v pořádku, že si někdo dělá z trilogie živnost, aniž by nejspíš podával daňová přiznání nebo platil daně, pak by bylo naprosto v pořádku to vydat znovu jako nové vydání pro předplatitele, protože tam nedochází k porušování ani zákona, ani svého vlastního slova, když jde někomu tak moc o poctivost.

Pan V. Vávra se asi do dalšího vydání nepohrne, to je můj názor, ale kdyby na to došlo, nemůže nikdo říct ani slovo. Mimochodem, obálka s červeným kolečkem u klasického vydání je též limitované vydání, vedle toho pak vychází i to se žlutým kolečkem. Je to snad podvod? Není. Protože limitovaný počet se týká vždy konkrétního vydání, nebo varianty vydání, ne vydání odlišných. Nikde nikdo nenapsal, že se nikdy žádné další vydání dělat nebude. A to ani u těch Hochů od Bobří řeky. 1. vydání bylo limitované, další vydání, které nebylo předem zapovězeno, pak bylo vydáním jiným, na které se limitnost nevztahuje.

Dalším případným vydáním k žádnému podvodu nedojde. Pokud je někdo opravdu sběratel, pak by mu další vydání vadit nemělo, protože dalším vydáním jim nikdo to první ze sbírky nebere a stále má stejnou sběratelskou hodnotu. Cenu už nikoliv. A to je nejspíš to, co mnohým vadí, protože mají to vydání na kšeft a každým dalším vydání klesá cena tržní, zatímco sběratelská zůstává.

Komentář ze dne: 28.09.2022 15:15:34     Reagovat
Autor: - Sběratel (@sběratel)
Titulek:
Dovolim si nesouhlasit.
Limitované vydání by mělo být jedinečné a bez dotisku či dalších vydání.
Limitované znamená že je limitované počtem kusů!
Pokud existuje i jiná varianta, je to v pořádku.
Ale tel limit by měl být nejak odlišný. Např. jiný formát, obálka, pamětní lisp apod. A ne jen jiné číslo v tiráži.
A Nadace t (uším u HOBŘ, nebo u Hromadných dopisů - nepamatuji se přesně) psala bude jich tolik kusů a víc jich nebude.
A vymlouvat se na překupníky je nesmysl.
Že to nekdo prodává za přepálenou cenu je jedna věc, ale také to musí někdo koupit. Já bych za Stínadelskou trilogii v proužcích 15tis. nedal.
Ale jako sběratel bych ji ani neprodal.
Asi jste nepochopil o čem je sběratelství. Každý sběratel chce mit ve sbírce nějakou vzacnost. To že mám knihu z limitu mě těší, me proto, že ji jiní prodávaji za tisíce, ale protože mám něco vzácného....

Komentář ze dne: 29.09.2022 13:23:36     Reagovat
Autor: - M (@)
Titulek:
Sběratel: Pokud je vydání limitované, limitace se týká toho vydání, ne dalších, to je snad jasné.

Pokud jde o "limitovaná" vydání od Nadace, tak tam nikdy nebylo řečeno, že jde o limitované vydání, ale o vydání, kde se uvedl počet kusů. To jsou dvě odlišné věci. Takže si může dělat klidně i dotisky.

Je rozdíl mezi limitovaným vydání, které je tak označeno (další kusy nebudou) a limitovaným vydáním, které je limitované kvůli počtu kusů. To je totiž každé vydání, i to, které vyjde v počtu 50 tisíc kusů. Všechna vydání mají limit a že vy nebo někdo jiný automaticky měl za to, že když něco vyjde v nízkém nákladu, že jde o vydání limitované, není chybou nakladatele.

Nikdo se na překupníky nevymlouvá, uvádím je jako ty, kteří se jako jediní mohou čílit, kdyby nové vydání trilogie bylo. Tu trilogii totiž můžou chtít i nesběratelé, kterým je fuk, zda mají proužky v 1. vydání, nebo 2. vydání, nebo 50. vydání. Sběratel nebude nijak poškozen, protože 1. vydání, které je taky vždy sběratelsky nejvíc ceněné, bude stále mít a bude stále v počtu 500 kusů. Sběratelská hodnota rovná se hodnota, kterou má předmět pro sběratele.

Tzn., že mince, která se prodává za 50 tisíc, má tu hodnotu pro sběratele. Je to tzv. sběratelská hodnota. V tuhle chvíli se prodává (nabízí je něco jiného) trilogie za nějakou cenu, která je tržní, a kupují i zájemci z řad nesběratelů. Ti by koupili i vydání nové, druhé, protože je sběratelsví nezajímá a chtějí mít obsah a formu. Cena by novým vydáním klesla, protože by klesla poptávka po tom 1. vydání, a to vadí překupníkům. Sběratelům vadit nemůže, sběratelská hodnota by novým vydáním ovlivněna nebyla.

Nebudu vám brát názor, že nevím, "o čem sběratelství je", jenom napíšu, že pochopení či nepochopení kohokoliv, "o čem je sběratelství", nemá na to, o čem se tu bavíme, vůbec vliv.

Shrnutí: Nové vydání by nešlo proti tomu, že 1. vydání trilogie bylo jako limitované označeno a sběratelská hodnota 1. vydání by nebyla nijak snížena. Nadace nic neporušuje, když dělá dotisky tam, kde nebylo výslovně uvedeno, že jde o limitované vydání. Limitovaný náklad, který je u všech knih, bez ohledu na počet kusů, ještě nedělá limitované vydání v tom oficiálním smyslu.

Komentář ze dne: 29.09.2022 14:56:27     Reagovat
Autor: - Sběratel (@sběratel)
Titulek: Ad. M
Abych to shrnul:
Limitované vydání je odlišné od běžného a má danou hranici počtu kusů ( to ke ten limit!).
Čím se liší je na vydavateli ale nejčastěji je to jiná obálka, formát, pamětní list, nebo bonusy.
Ale určitě ne jen jiné označení v tiráži.
Příklad je vydavatelství Vybíral a kniha KRESLENÉ SERIÁLY ČASOPISU JUNÁK z let 1945/48. Ta vyšla v roce 2020 v limitu 700ks a letos udělal další vydání, ale přidal tam navíc komiks Medvědí družina.
To potom ano....

Komentář ze dne: 29.09.2022 21:25:47     Reagovat
Autor: - M (@)
Titulek:
Každé vydání má limitovaný počet kusů. 100, 600, 1000, 60000, vše je limit, kromě nekonečna. Limitované v tom smyslu, o kterém píšete, je tehdy, když ho tak nakladatel označí. S tím, že často je pak počet kusů v řádu desítek nebo stovek. Ovšem další vydání může a nemusí být limitované, protože je to další vydání, a tím dalším vydáním se na limitovaném počtu toho předchozí nic nemění.

Že jsou limitovaná vydání často v řádu desítek nebo stovek kusů ovšem neznamená, že každé vydání, které má nízký počet vydaných kusů, musí být limitované. To je chybná implikace. Proto Nadace tím, že vydalo něco s malým počtem vydaných kusů, nemusela vydat limitované vydání, tudíž dotisky nic neporušuje. Už vůbec nic neporušuje dalším vydáním, jak vysvětluju v předchozím i v tomto komentáři.

Komentář ze dne: 01.10.2022 07:38:00     Reagovat
Autor: - haff (@)
Titulek:
Kdyby pan Vávra vydal stínadelskou trilogii pěkne v proužkově a ktomu černobíle a dala by se předplatit tak bych neváhal

Komentář ze dne: 24.11.2022 14:28:28     Reagovat
Autor: - Michael Rund (Sokorund@gmail.com)
Titulek: Aktuální info
Dnes 24.11.2022 jsem dostal toto info:

Dobrý den,
proužky jsou vytištěny - pracuje se na ¨boxech.

Předpoklad rozesílání podle dokončení boxů - polovina prosince - polovina ledna

Vávra

Foglarovské výroky
"To je přece Fan-Tan. Vždyť to hraje celá Řásnovka" - asi dvanáctiletá dívka na dotaz Jindry Sochora.
Vyhledávání
 
KNIHA NÁVŠTĚV
Bohouškovy trvalky
Výročí roku 2024
13 otázek - kvízy
Nejkomentovanější
Vyšlo od roku 2018...
19. 03. 2024
Počet komentářů: 24

Ocenění a vyznamenání pro Jaroslava Foglara
16. 04. 2024
Počet komentářů: 9

Jan Trojan - Roy: "Foglarovo dítě"
19. 03. 2024
Počet komentářů: 5

Foglarovskou ročenku 2023 bude distribuovat skautská nadace
16. 04. 2024
Počet komentářů: 2

Saturnin a Stínadla - aneb Setkání Lídy Baarové a Adiny Mandlové v Havlově vaně
04. 04. 2024
Počet komentářů: 1

reklama

* Bohouška připravuje redakce ve složení: Milan Lebeda - Alpín (vedoucí), Petr Molka - Best (webmaster), Tomáš Hromádka - Krizmen (redaktor). Bohoušek je připravován ve spolupráci s Pražskou pobočkou SPJF.
* Články vyjadřují názory autorů a jsou majetkem redakce a vlastníků autorských práv. Bez souhlasu redakce nesmí být žádná část Bohouška publikována a to jak v tištěné, tak elektronické podobě.
* Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.
* Na této stránce použité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.
* Zprávy, příspěvky a žádosti můžete poslat na .