Z rozhovoru Tomáše Pancíře s předsedou České akademie komiksu a koordinátorem Centra pro studium komiksu za Ústav pro českou literaturu Akademie věd Pavlem Kořínkem: „Nepochybně, u Foglara můžeme tu snahu o didaktické působení a výchovnou činnost nalézat jak ve veškerém jeho literárním díle, tak v práci redakční a scénáristické. Čteme-li dnes Rychlé šípy, tak nás jistě stále baví rozkošné historky a zábavné příhody. Smějeme se brilantní Fišerově kresbě a zároveň nelze přehlédnou neustálé didaktické působení na čtenáře. Stále se dozvídáme, že nemáme chodit na tenký led, jezdit na nezabrzděné drezíně, pít na třešně a zažívat podobné okamžiky. To je něco špatného, co se nepřipouští. To výchovné působení bylo úmyslem, Foglarovi a Fišerovi se ho ale dařilo zaobalit do lákavých zábavných příběhů a originální formy. Rychlé šípy byly jedním z prvních komiksových seriálů, který pracoval s bublinami. Do té doby se jednotlivá políčka nebo panely doprovázely verši pod obrázky a způsob reprezentace přímo v obraze skrze bublinu nabídl Foglarovi a Fišerovi mnohem větší možnost dynamizace vyprávění a práce s replikou. To je jedna z věcí, která Rychlým šípům zajišťovala velikou popularitu.“
Celý text najdete na adrese: https://www.radio.cz/cz/rubrika/kultura/z-historie-komiksu-nasilny-ferda-mravenec-vychovny-mirek-dusin-a-zapadni-kaja-saudek
* Bohouška připravuje redakce ve složení: Milan Lebeda - Alpín (vedoucí), Petr Molka - Best (webmaster), Tomáš Hromádka - Krizmen (redaktor). Bohoušek je připravován ve spolupráci s Pražskou pobočkou SPJF.
* Články vyjadřují názory autorů a jsou majetkem redakce a vlastníků autorských práv. Bez souhlasu redakce nesmí být žádná část Bohouška publikována a to jak v tištěné, tak elektronické podobě.
* Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.
* Na této stránce použité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.
* Zprávy, příspěvky a žádosti můžete poslat na
.